سند مالکیت خودرو، سند رسمی است

 سردار سعید منتظرالمهدی در واکنش به پیگیری‌های برخی خبرگزاری‌های کشور در خصوص رفع مشکل مردم در حین نقل و انتقال خودرو و مناقشه سردفتران در خصوص الزام مردم برای مراجعه به دفتار اسناد رسمی برای ثبت نقل و انتقالات اظهار کرد: آنچه این روزها شبهاتی برای مردم خوبمان ایجاد کرده است موضوع شماره گذاری خودروهاست که البته از سالیان پیش این قصه سر دراز دارد.

 سخنگوی ناجا افزود: قانونگذار براساس ماده 29 قانون مصوب 1389 همانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، شرط لازم برای فروش و انتقال خودرو به دیگری را، احراز اصالت خودرو و هویت خریدار و فروشنده دانسته و این مهم را به‌عهده پلیس گذاشته است که پلیس به‌سبب تأیید موارد فوق سند رسمی خودرو را صادر کند و البته کلیه وجوهات دریافتی مستقیماً به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و هیچ منفعت شخصی برای کسی وجود ندارد و به‌تبع ماده 1287 قانون مدنی سند مالکیت صادره توسط پلیس، سند رسمی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حال آیا اینکه نیاز است سند رسمی دیگری توسط عزیزانمان در دفاتر ثبت اسناد رسمی صادر شود یا نه، به‌عهده قانونگذار است و یقیناً برای ما توفیری نخواهد داشت.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: پلیس از سر ارادت به مردمان عزیزمان و همچنین به‌جهت صرفه و مدیریت در وقت و زمان و همچنین عدم تردد غیرضروری شهروندان اعلام کرده است طبق ماده قانونی فوق الذکر این سند رسمیت دارد و کفایت می‌کند.

سخنگوی ناجا در پایان گفت:  در مجموع پلیس آنچه را قانونگذار تکلیف کند لازم الاجرا می‌داند و مطمئناً ملاک عمل پلیس، قانون است.