مردم نگران استحکام مترو نباشند

غلامحسین آرام درباره جزئیات حادثه ریزش در کارگاه مترو کیانشهر اظهار کرد: در این حادثه، چهار نفر از کارگران کشته و 6 نفر مصدوم شدند که حال مصدومان رو بهبود است.

وی ادامه داد:‌ این اتفاق در حالی رخ داد که مراحل اصلی و سفت‌کاری تونل متروی کیانشهر به پایان رسیده بود و کارگران در حال جمع‌آوری «سگمنت‌ها» بودند که بخشی از سقف ریزش کرده و حادثه به بار آمد.

معاون عمرانی فرماندار تهران تصریح کرد: تصور می‌کنم پیمانکاری که مسئول جمع‌آوری سگمنت‌ها بوده، دقت لازم را انجام نداده و با وجود اینکه تصور می‌کرد چنین حادثه‌ای ایجاد نشود سقف ریزش کرده و باعث بروز مشکلات و حادثه شد.

آرام خاطرنشان کرد: حوادثی همانند ریزش تونل کارگاه مترو در کیانشهر بر اثر بی‌دقتی ایجاد شده و باید پیمانکاران و مشاوران ناظر دقت لازم را در زمان فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: با وجود زحمات پیمانکاران و ساخت 16 کیلومتر تونل در این مسیر، چنین حادثه‌ای در کارگاه منطقه کیانشهر به‌وقوع پیوست که بسیار ناراحت‌کننده بود و علل آن باید به طور کامل شناسایی شود.

معاون عمرانی فرماندار با بیان اینکه کارهای کارشناسی برای شناسایی مقصرین و علل اصلی بروز چنین حادثه‌ای  در حال انجام است، گفت: توصیه می‌کنیم پیمانکاران درجه یک و دو در مترو وظایف خود را به نحو احسن و با دقت انجام دهند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

آرام یادآور شد: متأسفانه در این حادثه پیمانکار اصلی کار جمع‌آوری سگمنت‌ها را به پیمانکار دیگری سپرد که آنها نیز دقت لازم را نداشتند و باعث بروز چنین حادثه‌ای در کارگاه متروی کیانشهر شدند.

وی با بیان اینکه مردم نباید نسبت به ایمنی مترو تهران نگرانی داشته باشند، تصریح کرد: خدا را شاکریم که متروی تهران از استحکام لازم برخوردار است و روزانه میلیونها سفر با این وسیله نقلیه انجام می‌گیرد.

معاون عمرانی فرماندار تهران یکی دیگر از علتهای بروز حادثه در کیانشهر و جنوب تهران را وجود آبهای زیرزمینی دانست و اظهار کرد: آن نقطه از جنوب تهران منطقه بسیار حساسی به شمار می‌رود چرا که تمام آبهای سطحی زیرزمینی در آن محدوده لبریز می‌شود و در آن شرایط فعالیت کردن سخت است که باید دقت بیشتری صورت گیرد.

آرام درباره عملکرد متروی تهران نیز عنوان کرد: برنامه عمرانی وقتی در این وسعت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، شاید چنین اتفاقاتی رخ دهد که البته امیدواریم چنین حوادثی تکرار نشود.

وی ادامه داد: شرکت مترو در حقیقت مجری طرح است و پیمانکاران مختلفی فعالیت دارند که این اتفاقات هم عمدتاً  از سوی پیمانکاران صورت می‌گیرد که آنها نیز باید نهایت دقت را انجام دهند.

معاون عمرانی فرماندارتهران با ابراز تأسف از کشته و مصدوم شدن کارگران در این حادثه اظهار کرد: امیدواریم تمامی حق و حقوق آسیب‌دیدگان این حادثه به‌طور کامل پرداخت شود.