آخرین وضعیت جوی کشور/کاهش دما در شمال‌‌غرب از ۲ روز آینده

براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در 3 روز آینده در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط شرق و جنوب شرق، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ این وضعیت امروز در استان خراسان جنوبی نیز حاکم خواهد بود.

امروز با نفوذ زبانه کم‌فشار دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که این افزایش دما در سواحل خزر بین 4 تا 7 درجه خواهد بود که در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد گرم جنوبی همراه است و تا روز چهارشنبه ماندگار خواهد بود.

امروز بخش‌های غربی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه با گذر موجی در شهرهای شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل غربی خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و از دمای هوا در این مناطق کاسته خواهد شد.

آسمان تهران طی 2 روز آینده صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 21 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور و شهرکرد با دمای 4 درجه بالای صفر سردترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا هفته گذشته 234 میلی‌متر بود که نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته افزایش داشته است.