منطقه هسته‌ای فوکوشیما به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل می شود!

فاجعه مرکز هسته‌ای فوکوشیما خسارات گسترده‌ای را برجا گذاشت و دولت ژاپن سرانجام تصمیم گرفت برای آنکه از خرابه‌های این اتفاق هم کسب درآمد کند، منطقه هسته‌ای فوکوشیما را به یکی از جاذبه‌های توریستی خود تبدیل کند.

بر اساس این تصمیمات سایت هسته‌ای فوکوشیما به یک منطقه گردشگری تبدیل می‌شود و مردم می‌توانند از محوطه رادیواکتیوی ممنوعه دیدن کنند.

لازم به ذکر است 25 سال پس از انفجار راکتور هسته‌ای چرنوبیل در اتحاد جماهر شوروی، امکان حضور گردشگران در منطقه فراهم شد. دولت ژاپن نیز هم‌اکنون تصمیم گرفته است منطقه دایچی فوکوشیما که از فاجعه هسته‌ای بسیار آسیب دیده است را به یک جاذبه توریستی تبدیل کند و روزانه هزاران گردشگر وارد آن شوند.

اگرچه افنجار چرنوبیل حدود 30 سال قبل رخ داد و اثرات رادیواکتیوی در آن از بین رفت، ولی فاجعه فوکوشیما سال 2011 میلادی بر اثر سونامی به وقوع پیوست و این سایت هسته‌ای به طور کامل از کار افتاد.

اگرچه هنوز خطرات فراوانی برای ورود گردشگران به این منطقه وجود دارد، ولی تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی تصمیم دارند با سرمایه‌گذاری‌های فراوان این منطقه آسیب‌دیده را به یک نقطه توریستی تبدیل کنند