می‌خواستم خودم را آتش بزنم اما آتش به «زنم» سرایت کرد

دوم مهر ماه سال جاری خبر مرگ مشکوک زن جوانی به نام شیوا در یکی از بیمارستانهای ارومیه به مأموران انتظامی ارومیه اعلام شد که با حضور مأموران در بیمارستان مشخص شد که متوفی در جریان یک آتش‌سوزی عمدی دچار سوختگی شده و پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

با تشکیل پرونده قتل عمد، تحقیقات درباره این حادثه مرگبار آغاز شد و بررسی‌های اولیه نشان داد که رامین؛ شوهر شیوا، همسرش را به قتل رسانده و پس از قتل به تهران گریختند.

با به دست آمدن این سرنخ تلاش برای دستگیری رامین آغاز و مشخص شد، وی در سوم مهر ماه سال جاری توسط مأموران کلانتری 111 هفت‌کنار، به اتهام سرقت دستگیر شده است؛ پیش از ظهر امروز رامین به شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

وی در اظهاراتش منکر قتل همسرش شد و به قاضی مرادی؛ بازپرس امورجنایی تهران گفت: با همسرم دچار اختلافاتی بودیم و از هم جدا زندگی می‌کردیم؛ من به تهران آمده بودم و با خودروی خود مسافرکشی می‌کردم تا اینکه روزی همسرم به من پیامکی داد و متوجه شدم که شیوا درخواست طلاق غیابی ارائه داده است؛ به همین دلیل نخستین روز از مهر به ارومیه بازگشتم و به مقابل منزل پدر زنم رفتم؛ در آنجا با شیوا صحبت کردم و با او بحثم شد و بحثمان به نتیجه‌ای نرسید؛ به همین دلیل موضوع را به خانواده همسرم انتقال دادم، اما آنها گفتند که دخالتی نمی‌کنیم. روز بعد مجدداً سراغ همسرم رفتم که او را از طلاق منصرف کنم و به او گفتم که به خاطر دخترمان از طلاق منصرف شود، اما همسرم گفت «شخص دیگری را دوست دارم».

وی ادامه داد: به همین خاطر بسیار عصبانی شدم و از آنجا به پمپ بنزینی رفتم؛ ظرف بنزینی تهیه کردم و مجدداً سراغ همسرم رفتم؛ زمانی که نزد شیوا رسیدم، بسیار عصبانی شده بودم و مقداری بنزین روی خودم ریختم. پس از آن ظرف بنزین را که مقداری بنزین داخلش بود روی زمین گذاشتم و قصد داشتم خود را آتش بزنم؛ ناگهان همسرم ظرف بنزین را برداشت و مقداری بنزین روی خودش ریخت و گفت: مرا از آتش زدن می‌ترسانی!

رامین افزود: قصد داشتم خود را آتش بزنم که آتش به شیوا سرایت کرد و او سوخت؛ پس از این حادثه به تهران آمدم؛ در آن لحظات در حال و هوای خودم نبودم.

قاضی مرادی؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت، پس از شنیدن اظهارات رامین، با توجه به اینکه وقوع حادثه در ارومیه بود، پرونده وی را به تحقیقات بیشتر به دادسرای امورجنایی ارومیه فرستاد.