نمایندگان خوزستان حاضر به ملاقات با ابتکار نشدند/ ابتکار فاقد ابتکار

هدایت اله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به گرد وغبار شدید در استان خوزستان و دیگر استانهای کشور و تعطیلی مدارس گفت: متاسفانه برای جلوگیری از ریزگردها و گرد و غبار در کشور هیچ اقدامی برای استان خوزستان و استانهای همجوار استان نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ امیدی به معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نیست، افزود: ریزدگردها و گرد و غبارها باید به تهران برسد و بعد خانم ابتکار متوجه بشود تا یک سفری به استانها داشته و سریع برگردد به پایتخت.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به سفر چندی پیش ابتکار به استان خوزستان گفت: 18 نماینده استان در جلسه ای بودند که تصمیم گرفتند با ابتکار ملاقاتی نداشته باشند و فقط یکی از نمایندگان برای بیان اعتراض و انتقاد نمایندگان استان با وی ملاقات کرد.

خادمی با تاکید بر اینکه ابتکار هیچ اقدامی برای کاهش گرد وغبار نکرده، افزود: ابتکار نه ابتکار دارد و نه همت، نه توان، نه دانش، نه علاقه و نه انگیزه کار.

وی تصریح کرد: نمایندگان در اعتراض به عملکرد ضعیف ابتکار حاضر به ملاقات با وی نشدند و با این کار اعتراض خود را به وی اعلام کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خوزستان که دارای منابع عظیم نفتی است، مسائل زیست محیطی رعایت نشده، تصریح کرد: میادین نفتی و سیال حفاری که به همراه مواد شیمیایی است، خاک و محیط زیست منطقه را ازبین برده و این مواد به صورت ریزگردها و خاک تبدیل و در هوا معلق می شوند .

خادمی افزود: همین مواد شیمیایی باعث ایجاد انواع بیماری و سرطان در مردم استان شده که بسیاری از این بیماریها لاعلاج است.

وی با بیان اینکه تالابها خشکیده و نخل های استان از بین رفته است، گفت: اگر کسی وارد استان شود فکر می کند جنگ تازه تمام شده است.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به بی عدالتی در تخصیص بودجه از سوی مسئولین دولتی گفت: بودجه استان خوزستان در سال جاری از بودجه سال 1389 هم کمتر است و هنوز نصف این بودجه تخصیص داده نشد این در حالی است که آقایان که در راس کار دولت قرار دارند، برای استان و شهرهای خود در سال جاری 300 برابر بودجه در نظر گرفتند که اکثر این بودجه هم تخصیص داده شده اشت.

 

خادمی با اشاره به جمعیت 400 هزار نفری شهرستان ایذه و باغملک گفت: بودجه این 2 شهر در سال جاری به اندازه حقوق نجومی هشت مدیری است که ماهانه 300 میلیون حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: متاسفانه نه تنها ابتکار بلکه هیچ مسئولی به فکر مهار ریزگردها نیست.

 

علیرضا تهرانی