عباسعلی دریانی رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در رابطه با الکترونیکی شدن رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: سیستم‌های رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف کاملاً الکترونیکی است و تمام پرونده ها در سیستم کامپیوتر ثبت می‌شوند.
وی تأکید کرد:  ورود و خروج هر پرونده‌ای به شوراهای حل‌ اختلاف در کمتر از 5 دقیقه در سیستم کامپیوتری و به صورت الکترونیکی ثبت می‌شوند و هیچگونه بروکراسی اداری نداریم و تلاش شده در اسرع وقت با خدمات‌دهی بهتر اطاله دادرسی پرونده‌ها که مد نظر مراجع و تشکیلات قضایی است، کمتر و به نحو احسنت انجام شود.
 
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در رابطه با دریافت تعرفه‌ 10 هزار تومانی از شهروندان، تصریح کرد: تعرفه 10 هزار تومانی نداریم. تعرفه شوراهای حل اختلاف طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود و بر اساس ابلاغ ریاست قوه قضاییه و سیاست‌گذاری مرکز امور شوراها، تعرفه‌ها بر اساس نوع پرونده‌ها و دادخواست‌ها متفاوت است.
 
دریانی در ادامه تصریح کرد: تمام ابلاغ‌ها به وسیله پست انجام می‌شود و هیچ یک از مجتمع های شواری حل اختلاف حق گرفتن وجه نقد از مراجعه کنندگان را ندارند و همه مبالغ دریافتی نیز به حساب مشخصی واریز و سند سازی می شود و در آنجا میزان دریافت مبلغ مورد نظر مشخص است.
 
وی افزود: هزینه کارشناس، تعرفه‌های پستی و  هزینه دادرسی به شوراهای حل اختلاف ارتباطی ندارد و به خزانه واریز می‌شود و شرایط خاص خود را دارند.
 
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در رابطه با افزایش تعرفه های دریافتی در سال 95، گفت: در ابتدای سال جدید افزایش تعرفه ها را داشته ایم. هر چند مبالغ دریافتی از مردم کمی سنگین است و ممکن است اعتراضاتی را به همراه داشته باشد اما به هر حال این مبالغ صرف ساختار می‌شود و تمامی این مبالغ دریافتی به خزانه دولت واریز می‌شود.