گلایه نوبخت از وزارت اقتصاد و دارایی

علی نوبخت - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی برای پرداخت اعتباری که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است امروز و فردا می‌کنند و این افراد نزد خدا و مردم مسئول هستند.

نوبخت در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات - طرح تحول نظام سلامت را یک طرح انقلابی برای ارائه خدمات در حوزه سلامت به مردم ایران بیان کرد و گفت: من خود یکی از هواداران این طرح هستم اما متاسفانه این طرح به دلیل گستردگی پوشش بیمه ای بیش از برنامه ریزی اولیه دچار کمبود منابع مالی شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای برنامه تحول سلامت برای همه مردم ایران از جمله دارا و ندار نشان دهنده حسن نیت دولت است، بر لزوم تداوم اجرای این برنامه تاکید کرد و افزود: برای تدوام اجرای این برنامه نیاز به صرفه جویی در همه حوزه‌های نظام سلامت است و باید هم مردم و هم دولتمردان به این مورد توجه ویژه کنند.

به گزارش وزارت بهداشت - نوبخت ضمن گلایه از وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و بیمه‌ها و نارضایتی از عدم حمایت آنها از برنامه تحول سلامت، گفت: اخطار می‌دهم چرا که ما تحمل این بی‌نظمی در تیم اقتصادی دولت را نداریم و از این تیم می‌خواهیم به وزارت بهداشت کمک کنند چرا که همه، مسئولیت و خدمات را از این وزارتخانه می‌خواهند.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی برای پرداخت اعتباری که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است امروز و فردا می‌کنند و این افراد نزد خدا و مردم مسئول هستند و باید این اعتبارات به سازمان بیمه سلامت داده شود تا آنها معوقات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها را پرداخت کنند.