هشدار سرکنسول ایران در کربلا به زائران ایرانی

 میرمسعود حسینیان با بیان اینکه براساس آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از 250 هزار نفر از زائران ایرانی برای زیارت اربعینی حضرت سیدالشهدا (ع) وارد کربلا شده‌اند، گفت: بخشی از این تعداد، زائران حج و زیارت هستند که حداکثر تا دوشنبه آینده به کشور باز می‌گردند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با اشاره به اینکه برخی از زائران حج و زیارت تصمیم دارند تا اربعین در کربلا بمانند، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز موکب‌های ایران در کربلا آمادگی پذیرش از زائران را ندارند، مشکلاتی برای زائران عزیز ایجاد شده است که در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی مسأله اسکان را مهم‌ترین مشکل زائران عنوان کرد و گفت: با موکب‌های عراقی هماهنگی‌های لازم انجام شده است و زائران به طور موقت در این موکب‌ها تا روز شنبه که موکب‌های ایران آماده پذیرش کاروان‌ها می‌شوند، مستقر خواهند شد.

حسینیان افزود: امسال بر خلاف سال گذشته زائران چند روز زودتر عازم کربلا شدند و این امر سبب شد در اسکان آنان با مشکل مواجه شویم چرا که موکب‌ها براساس ترتیب جمعیتی یک هفته قبل از اربعین آماده پذیرش می‌شوند، حال اینکه برخی زائران بدون طی کردن مسیرها مستقیم به کربلا آمده‌اند.

وی اظهار داشت: ویزای اربعین 20 روزه است بنابراین زائران از فرصت استفاده کرده‌اند و زودتر از سال گذشته راهی کربلا شده‌اند و برخی هم تصمیم دارند تا پایان مهلت روادید در کربلا بمانند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا تصریح کرد: هماهنگی برای خدمت به زائران در موکب‌ها 7 روز قبل از اربعین تا 3 روز بعد از اربعین است و طبیعتا کسی بخواهد زودتر وارد کربلا شود، امکان ارائه خدمات بسیار محدود است و اگر هم خدماتی ارائه شود، 3 یا 4 روز بیشتر ارائه نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از زائران خواست که بدون داشتن ویزا وارد عراق نشوند و با هشدار نسبت به ورود غیرقانونی به این کشور گفت: زائرانی که غیرقانونی وارد کشور عراق شوند دستگیر شده و با برخورد شدید نیروهای امنیتی و پلیس در این زمینه روبه رو خواهند شد.

حسینیان توصیه کرد: زائران در هنگام ورود به کشور عراق حتما دقت کنند مهر ورود بر روی گذرنامه آنان ثبت شود.

وی افزود: زائران عزیز وقتی وارد کشور عراق می‌شوند شاید به سبب شلوغی مرزها، 2 تا 5 ساعت هم معطل شوند، اما بهتر از این است که بدون ثبت مهر ورود وارد شوند که در این صورت برای اجازه خروج آنها، مشکلات اداری بسیاری فراهم می‌شود که حداقل یک هفته زمان می‌برد.