باران و برف در راه است
کوروش محمدی اظهار داشت: موج جدید بارشی از  صبح امروز وارد کشور شده و استان های جنوب  غرب، غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. بارش باران تا ساعتی دیگر در شمال استان خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی،غربی،اردبیل و کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.  

 

وی ادامه داد: با گسترش موج نفوذ این سامانه در کشور از ظهر امروز نیز شاهد آغاز بارش در استان های همدان، مرکزی، قزوین،البرز، گیلان و بخش های غربی مازندران خواهیم بود.  

 

به گفته این کارشناس هواشناسی باران روز پنج شنبه به استان های مرکز کشور شامل تهران، قم، اصفهان و فارس می رسد و در این روز شاهد بارش باران خواهیم بود.  همچنین از عصر پنج شنبه این سامانه در شمال شرق کشور فعال می شود.

 

محمدی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف است، تاکید کرد: روز پنج شنبه در بخش هایی از تهران شاهد بارش پراکنده برف خواهیم بود.این در حالی است که با ورود این موج به کشور،دمای هوا 3 تا 10درجه سردتر می شود.  

 

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آلودگی هوای کلانشهرها گفت: تا عصر امروز آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران رفع می شود. 

 

اخطار هواشناسی 

گفتنی است همزمان با ورود موج جدید بارشی سازمان هواشناسی اخطاریه ای به شرح زیر صادر کرد:

از چهارشنبه شب و طی روز پنج شنبه مه غلیظ، بارش برف و کولاک بویژه در جاده های کوهستانی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده، محدودیت دید و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد.همچنین با توجه به افزایش سرعت وزش باد، از پنج شنبه شب تا جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و پیش بینی می شود ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل حدود 1 تا 2 متر برسد.

بر این اساس با پیش بینی این شرایط  توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم از جمله همراه داشتن تجهیزات زمستانه برای گذر از جاده های کوهستانی البرز به سبب کولاک و برف،مدیریت انتقال و مصرف سوخت و انرژی در نوار شمالی کشور از  پنجشنبه تا  جمعه به سبب افت دما واجتناب از تردد قایقهای کوچک ماهیگیری در مدت طوفانی بودن دریا در نظر گرفته شود. 

دمای هوای تهران

 

در حال حاضر(ساعت 4 بامداد) دمای هوای تهران به 4درجه بالای صفر رسیده است. این در حالی است که شب گذشته سرد ترین مرکز استان بجنورد با دمای منفی 8 درجه بود.