ارزشیابی جدید فرهنگیان

 سید حسن حسینی در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود بر اساس بخشنامه جدید تعیین ارزشیابی فرهنگیان، آنها به ندرت به امتیاز 106 می‌رسند و شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند، آیا این موضوع صحت دارد؟»، اظهار داشت: بر اساس مصوبه رتبه‌بندی، فرهنگیان باید در سه سال منتهی به زمان رتبه‌بندی، میانگین کمتر از 90 درصد رتبه نداشته باشد.

وی افزود: حال این موضوع فرقی نمی‌کند که این 90 درصد از مجموع 100 امتیاز باشد یا از 120 امتیاز زیرا 90 درصد از 100 امتیاز می‌شود، 90 و 90 درصد از 120 امتیاز، 106 می‌شود لذا هیچ فرقی ندارد.

حسینی با بیان اینکه این تغییرات دست آموزش و پرورش نبود، خاطرنشان کرد: بخشنامه ارزشیابی فرهنگیان توسط سازمان امور اداری و استخدامی دولت به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است که آموزش و پرورش هم یکی از این دستگاه‌هاست.

وی افزود: در بخشنامه جدید در ارزشیابی کارکنان به جای فرم‌های گذشته، از فرمهای جدید استفاده و ارزشیابیها بر اساس 120 امتیاز خواهد بود ضمن اینکه این موضوع فقط مخصوص آموزش و پرورش نیست و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلاً اینطور نیست که آموزش و پرورش بخواهد مشکلی برای کارمندان خود ایجاد کند ضمن اینکه در تمامی مراحل مربوط به رتبه‌بندی، تا جایی که شرایط ایجاب می‌کرد به همکاران فرهنگی کمک شد.

وی ادامه داد: در مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز طبق بخشنامه به جای 90 درصد از امتیاز برای رتبه‌بندی، حداقل کسب امتیاز را به 80 رسانده‌ایم تا کمکی برای همکارانی که در مناطق محروم هستند، باشد؛ضمن اینکه در جلسات با استان‌ها  تاکید داریم تا جای امکان به فرهنگیان کمک شود.

حسینی تصریح کرد: در نهایت اینکه این بخشنامه جدید ارزشیابی توسط دولت ابلاغ شده است و ما هم موظف بودیم تا آن را به مناطق و استان‌های کشور ارسال کنیم.