فروشنده قلابی لوازم خانگی در شبکه‌های مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.              

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: در ابتدا اظهارات شاکی اخذ که ایشان عنوان داشتند: مدتی قبل از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شدم که خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی و با نیت خرید کالا به درخواست وی 2 میلیون ریال بیعانه به حسابش واریز کردم که  اکنون پاسخگوی تماس بنده نیست لذا تقاضای رسیدگی دارم.

در همین راستا و طی بررسی‌های فنی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به این پلیس احضار گردید در تحقیقات به عمل آمده متهم عنوان داشت که در شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار کرده و خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی و پس از دریافت وجه بیعانه دیگر جوابگوی ایشان نبوده که با تکمیل مراحل رسیدگی، پرونده و متهم به دادسرا ارسال و معرفی شدند.

سرگرد نوروزی هشدار داد که هویت افراد در فضای مجازی با زندگی ایشان در فضای واقعی متفاوت بوده و هویت برخی افراد در بستر وب آن گونه که جلوه می‌کنند، نیست که این موضوع در برقراری روابط اجتماعی و خرید و فروش در فضای مجازی دقت نظر و تحقیق فراوانی را می‌طلبد.

در پایان این مقام انتظامی افزود: در خریدهای اینترنتی بهتر است از فروشگاه‌هایی خرید شود که دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و پس از تحویل کالا درب منزل وجه دریافت می‌کنند.