600هزار موتور سیکلت توقیف شده اند

سرهنگ داوود قاسمیان گفت: بیشترین تخلف موتور سیکلت ها که در معابر شاهد هستیم، همراه نداشتن کلاه ایمنی است که بعضا در صورت بروز تصادف باعث ضربه مغزی راننده می شود.

وی افزود: تخلفات بعدی که بیشترین فراوانی را بین راکبان موتورسیکلت ‌ها دارند و باعث توقیف وسیله آنها می شوند، به ترتیب حرکات نمایشی، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده رو، حرکت نکردن بین خطوط و تجاوز به گذرگاه عابران پیاده هستند.

رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی اعلام کرد: طبق آمار ٩ ماهه اول امسال، ٣٠ درصد کشته های تصادفات به عابران مربوط می شود.

سرهنگ قاسمیان افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که نسبت به حق و حقوق عابران پیاده توجه بیشتری داشته باشند، به طور مثال روی خط کشی ها توقف نکنند و تجاوز به گذرگاه های عابرپیاده نداشته باشند.

وی ادامه داد: البته بعضی عابران هم این تصور غلط را دارند که در معابر برون و درون شهری همیشه حق تقدم با آنان (عابر) است به همین دلیل بعضا مشاهده شده که بدون توجه به اطراف وارد سطح معابر و سواره رو می شوند که این موضوع تصادفات ناگواری را به وجود می آورد.

سرهنگ قاسمیان با تاکید بر رعایت مقررات توسط عابران ، گفت: عابران باید حتما از گذرگاه های عابر پیاده، رفت و آمد کنند و برای تردد وارد سواره رو نشوند. همچنین دیده می شود که باوجود چراغ قرمز برای عابران، شهروندان با بی توجهی به این موضوع باعث حادثه می شوند.