نایب رییس شواری شهر از مشکلات منطقه 10 می گوید

مرتضی طلایی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی گزارش های ارائه شده از سوی دبیران مناطق به صحن شورا و نیز درخواست های که به طور جاری از طریق سامانه اتوماسیون ستاد از نیازهای محلات ارسال می شود به شهرداری، کمیسیون های شورا و سایر دستگاه های مرتبط از سوی ستاد ارسال می شود، گفت: در نتیجه اعضای کمیسیون نظارت نیازهای تعدادی از مناطق را جمع آوری کرده وبرای اعضا ارسال کرده اند، یعنی شهرداری و همکاران ما در شورا در جریان تمامی مشکلات مرتبط با مناطق و محلات هستند ودر نتیجه باید در زمان برنامه نویسی این نیازها و مشکلات را پیش بینی کنند.

طلایی با بیان اینکه شورای شهر برنامه های مورد عمل شهرداری را تصویب  می کند، گفت: ما باید پیشرفت کار را بر اساس برنامه  ارزیابی و بسنجیم. براساس  رصدهای انجام شده آنچه که در مدیریت  شهری و شهرداری درخصوص نیازهای شورایاری انجام می شود در مناطق متفاوت است، اما  به طور میانگین ۵۰ درصد آنها  اجرایی می شود. در نتیجه مکاتبات و پیگیری شوارایاران  و رفت  آمد و برگزاری جلسات با شهرداران مناطق نتیجه بخش بوده و ۵۰ درصد این درخواست ها به مرحله  اجرا رسیده و نتیجه بخش بوده است. این در حالی است که به گفته شما  بودجه  بسیار مشکل است.

رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها  با اشاره به اینکه  دکتر حافظی و سایر اعضای شورای شهر  به درستی اشاره کردند و به نظر بنده هم منطقه ۱۰ محروم و هم مظلوم  است، اظهار داشت: باید در شورا و شهرداری درخصوص منطقه ۱۰ نسبت به سایر مناطق با همه شاخص هایی که اشاره شد یک فکر اساسی بکنند.

نایب رییس شواری شهر در ادامه به بخشی از مشکلات منطقه ۱۰ اشاره کرد و گفت: در محور شهید رنجبر که قرار بود به خیابان قزوین و اتوبان یادگار امام ختم شود حدود ۱۰۰۰ پلاک تملک کرده اند که در کل ۱۳۰ پلاک باقی مانده است اما در حال حاضر آن ۱۰۰۰ پلاک تبدیل به پارکینگ و بازارچه شده  است که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده . از سوی دیگر ۱۳۰ پلاک باقی مانده نیز فریز شده به طور ی که در حال حاضر نه ساخت و ساز و نه خرید و فروشی در آن می شود که همین موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

طلایی در ادامه توضیح داد: در منطقه ۱۰ تمامی تملک های محور شهید دستغیب برای بازگشایی صورت گرفته بود ولی ظاهرا برنامه عوض شده و برای  تمامی ملک ها که مورد تملک قرار گرفته اند اجازه  ساخت و ساز داده شده است و این در واقع برای توسعه منطقه ای که می گوییم سرانه هایش پایین است  یک فرصت به شمار می رود. در صورتی که  طرح هم عوض شده  باشد ما می توانیم از این تملک ها برای حل مشکلات سرانه ها استفاده کنیم. این کمبود و مشکلات در رصد مناطق مشاهده شده است.

طلایی با اشاره به حضور شورایاران در زمان برنامه نویسی سال ۹۶ دو درخواست از علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه داشت و افزود: تاکید دوباره ای به شهرداران مناطق بکنند که برنامه سال ۹۶ را از پایه مبتنی بر نیازهای محلات تنظیم کنند و این تدبیر خود شهردار تهران هم است که پروژه های جدید احداث نکنیم و این بهترین فرصت برای حل مشکلات خرد محلات است.

طلایی در ادامه از دبیر خواست که در زمان تنظیم برنامه مناطق، دبیران شوارایاری مناطق نیز در جلسات تصویب حضور داشته باشند. که این خود در برآوردن نیازها و خواسته های محلات کمک موثری می کند.

از سوی دیگر در تطبیق انتظارات شورا، شهرداری و شورایاری و نیز  در برنامه ریزی سال ۹۶ و دیده شدن نیازهای محلات موثر است.