صدها ساختمان مانند پلاسکو توسط شهرداری شناسایی شده اند که نهادهای دیگر بایدبا آنها برخورد کنند

گروه اجتماعی_ جواد کولیوند نماینده مجلس دهم و  رییس کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور در رابطه با خلاء های قانونی برای برخورد با ساختمان هایی مانند پلاسکو گفت: موضوع تنها مختص ساختمان پلاسکو نیست بلکه ده ها ساختمان دیگر مانند پلاسکو در شهر تهران توسط شهرداری تهران شناسایی شده و گزارش آن برای نهادهای مربوطه ارسال شده است؛ اما آیا شهرداری امکان و توان قانونی برخورد با این ساختمان های ناایمن را دارد؟

به گزارش افکار نیوز؛ کولیوند با بیان اینکه وزارت کار و قوه قضاییه در حال حاضر دارای این قدرت هستند،‌خاطرنشان کرد:  کارشناسان ایمنی این وزارتخانه پس از اخطارهای آتش نشانی تهران می بایست اقدام به بستن پلاسکو می کردند ولی متاسفانه این اقدام انجام نشده است.

وی در پایان یادآور شد: دو لایحه مهم در کمیسیون شوراها برای عملی کردن مدیریت یکپارچه شهری و افزایش قدرت شهرداری ها در دست بررسی هستند که با تصویب آن در صحن مجلس می توانیم امیدوار باشیم که امور مربوط به شهرها یک متولی داشته باشد تا این متولی با قدرت قضایی و اجرایی بیشتری در مقابل بسیاری از ناهنجارهای شهری اقدام کند. این قوانین می بایست برای حمایت از شهرداری ها هرچه زودتر به تصویب برسند.