رسیدگی به مفقودین و خانواده‌ه شهدای پلاسکو اولویت همه سازمان‌هاست

اقبال شاکری پیرامون اظهار نظرهای برخی از اعضای شورای شهر همچون محسن سرخو و غلامرضا انصاری که به نقص تجهیزات آتش نشان اشاره کرده‌اند، گفت: اظهار نظر پیرامون تجهیزات آتش نشانی نیازمند تخصص در این زمینه بوده و صرفا خود تیم آتش نشانی باید در این زمینه‌ها مصاحبه کنند.

وی افزود: اگر رسانه‌های کشور را مرور کنیم هزاران هزار اظهار نظر غیرکارشناسانه توسط همین همکاران ما در شورای شهر وجود دارد که نه تنها این اظهارات کمکی به حل ماجرا نمی‌کند بلکه بیشتر موجب شبهه افکنی می‌شود.

شاکری یادآور شد: تبعات اظهارنظرهای غیرکارشناسانه (همچون عدم وجود تجهیزات لازم در سازمان آتش نشانی) توسط برخی از اعضای شورای شهر موجب افزایش داغ دل خانواده‌های شهدای آتش نشان می‌شود.

وی طبق گزارش‌های سازمان آتش نشانی، تجهیزات این سازمان را کامل معرفی کرده و افزود: طبق صحبت‌هایی که شخصا با رئیس وسخنگوی سازمان آتش نشانی داشته‌ام، این سازمان هیچ مشکلی برای مهار آتش نداشته است و فروریختن ساختمان پس از امحای آتش و پاکسازی بوده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بیان داشت: شورای شهر از سال گذشته تا به امروز چندین بار به آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرده که اگر تجهیزاتی مورد نیاز بوده اعلام کنند ولی آنها موردی را به شورا اعلام نکرده بودند و همین امر نشان از تجهیزات کامل این سازمان است.

وی رسیدگی به مفقودین و خانواده‌های شهدای ساختمان پلاسکو را اولویت همه سازمان‌ها دانسته و عنوان می‌کند: بنابر منویات مقام معظم رهبری در حال حاضر نباید با اظهارنظرهای احساسی فضا را ملتهب کنیم بلکه باید به خدمت رسانی بپردازیم. یکی از مسائلی که در حال حاضر باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، رسیدگی به مساله مفقودین، خانواده‌های شهدا و کسبه ساختمان پلاسکو است. روال گذشته نشان داده که اگر در حال حاضر به این مسائل رسیدگی فوری صورت نگیرد ممکن است در آینده روال رسیدگی با کندی مواجه شود.