تکلیف کارگران پلاسکو فاقد بیمه چه شد؟

درباره اینکه برخی کارگران بدون بیمه پلاسکو به ادارات کار مراجعه کرده و پاسخی نگرفته اند گفت: آن دسته از کارگرانی که  بیمه تأمین اجتماعی نداشتند و درپی فاجعه از بین رفتن ساختمان پلاسکو شغل خود را از دست داده اند مطابق مصوبه هیئت دولت، به مدت 4ماه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 وی ادامه داد: کارگرانی که  در دریافت بیمه بیکاری دچار مشکل شده اند با شماره  تلفن 64492312 و 64492801 تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند. این مصوبه وزارت کار نیست که بخواهد در اجرای آن کوتاهی کند بلکه مصوبه برای دولت است.

 مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تأکید کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت آن دسته از کارگرانی هم که بیمه  تأمین اجتماعی نبوده اند و یا بیمه اختیاری بوده اند یا بیمه خویش فرمایی داشته اند و درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت نکرده اند به مدت 4 ماه مشمول حمایت و کمک بیمه بیکاری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: آن دسته از کارگرانی هم که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی بوده و در ساختمان پلاسکو شاغل بودند در کوتاهترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت " مقرری بیمه بیکاری" قرار می گیرند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به مصوبه هیئت دولت گفت:کارگرانی که سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشتند و مشمول مقررات  قانون بیمه بیکاری می شوند، مطابق قانون از مقرری بیمه بیکاری بهره مند می شوند.  درصورتی که سابقه کارگران بیمه شده در پلاسکو کمتر از 6 ماه باشد، مطابق کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از 6ماه هستند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: حق بیمه بیکاری کارگران، 3 درصد مبلغی است که دریافت می کنند. به علاوه بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی و ... بیکار می شوند با معرفی واحد های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

وی بیان کرد: شورای اصناف و هیئت مدیره ساختمان پلاسکو در صورتی که تأیید کنند کارگر در پلاسکو مشغول کار بوده است مشمول مصوبه دولت می شود.