وزیر بهداشت: اکنون وضعیت پارازیت ها قابل قبول است

«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» شامگاه دوشنبه در نشست بررسی دولت الکترونیک در بخش سلامت در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پرونده های تشکیل شده برای این تعداد از مردم ناقص است و حاوی اطلاعات دارویی، بیمه ای و اطلاعات موجود در بیمارستا ها نیست و باید اطلاعات موجود در این مرکزها به پرونده ها منتقل شود.

 

وی گفت: همچنین در مرحله های بعدی، اطلاعات موجود افراد در مطب ها، مرکزهای درمانی خصوصی و بیمارستانی باید به این پرونده ها منتقل شود.

قاضی زاده هاشمی نرم افزار را به موجود زنده ای تشبیه کرد که مرحله به مرحله رشد می کند و افزود: پرونده سلامت الکترونیک نیز باید در طول زمان تکمیل شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش بینی کرد پرونده سلامت تا پایان سال آینده تکمیل شود و اطلاعات بخش دولتی، خصوصی، دارویی مردم ضمن آنکه در اختیار خودشان قرار دارد، در پرونده نیز باشد.

 

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر این که این موضوع به شفاف سازی کارها کمک می کند، افزود: این امر هیچ هزینه ای برای مردم ایجاد نمی کند، بلکه هزینه های دولت به دلیل ایجاد شفافیت و جلوگیری از تعدد امور، کاهش خواهد یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اطلاعات هر پرونده از تجویزهای بی مورد و استفاده از تجهیزاتی که اصالت ندارند، جلوگیری می کند و قاچاق دارو را سامان می دهد.

 

قاضی زاده هاشمی گفت: اطلاعات مردم اول در اختیار خود آنها است و بعد مراکز درمانی، غیر از آن در اختیار هیچ کس دیگر نخواهد بود، مگر با اجازه قانون و این طور نخواهد بود که اطلاعات مردم در اختیار کسی دیگری باشد.

 

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افزود: ایمن سازی این اطلاعات قولی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده است و بدین ترتیب مردم مطمن باشند اطلاعات آنها محفوظ خواهد بود.

 

قاضی زاده هاشمی در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگاران درباره زیان پارازیت برای سلامتی مردم گفت: همواره اعلام کرده ایم همه نوع پارازیت برای انسان مضر است. حتی امواج صادره از تلفن همراه نیز زیانبار است.

 

در حالی که وزیر بهداشت معتقد است پارازیت ها برای بدن مضرند ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت پارازیت ها را قابل قبول می داند

واعظی نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یک دوره پارازیت در کشور زیاد بود و برهمین اساس جلسه ای با وزیر بهداشت برگزار شد و گزارشی تهیه و در اختیار رییس جمهور قرار گرفت.

 

وی افزود: پس از آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایط را بررسی کرد و اکنون می توان گفت«شرایط پارازیت ها قابل قبول است».

واعظی تاکید کرد،اکنون پارازیت ها نسبت به گذشته کاهش یافته اند. هر زمان تغییری در شرایط فعلی ایجاد شود اطلاع رسانی خواهد شد.