مامور قلابی دستگیر شد!

شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران  در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که به منظور فروش یک رشته گردنبند طلا ، آگهی فروشی در سایت فروش کالاها منتشر کردم؛ و فردی طی تماس جهت خرید گردنبند  ابراز تمایل کرد ودر ساعت ۱۰ شب ۲۷ آبانماه این مرد با یک خودرو ۲۰۶ فاقد پلاک به مقابل خانه من مراجعه و در حالی که یک  بی سیم دستی همراه داشت ، خودش را به عنوان مأمور یکی از ارگان های مهم دولتی معرفی کرد. پس از توافق بر سر قیمت به  ۶ میلیون تومان، این شخص از من درخواست شماره حساب کرد و پس از لحظاتی اظهار داشت که ۶ میلیون پول را از طریق تلفن بانک به حسابم واریز کرده و حتی پیامک تراکنش را  در تلفن همراهش نشان داد؛ هنگامی که عنوان کردم که پیامک واریز پول را دریافت نکرده ام ، خریدار گفت که برخی بانک ها در ساعات پایانی شب پیامک تراکنش ها را ارسال نمی کنند.

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای اطمینان، از این شخص درخواست کارت شناسایی کردم و او نیز یک کارت شناسایی به نام آقای حبیب ارائه کرد؛ تصویری از کارت شناسایی را تهیه و برای خود نگه داشتم و با توجه به وضعیت ظاهری این شخص، به او اعتماد کرده و رشته گردنبند طلا را در اختیارش قرار دادم. فردای آن روز به بانک مراجعه و متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است؛ پس از تماس با تلفن همراه این شخص و عدم پاسخگویی وی، اطمینان پیدا کردم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بهره گیری از تصویر کارت شناسایی متعلق به حبیب اقدام به شناسایی وی کرده و در بررسی سوابق این شخص اطمینان پیدا کردند که ایشان از فروشندگان معتبر لوازم تزئینی داخل خودرو بوده و هیچگونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای نیز ندارد.

حبیب  با اطلاع از سوء استفاده از مدارک شناسایی اش ، عنوان کرد که شخصی به شیوه ای بسیار ماهرانه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور خرید یکی از وزارتخانه های دولتی اقدام به سرقت مدارک شناسایی او کرده است.

حبیب در خصوص نحوه سرقت مدارک شناسایی اش به کارآگاهان گفت: اسفندماه سال گذشته یک ناشناس با یک  خودرو پژو ۲۰۶ به فروشگاه من مراجعه و در حالی که یک  اسلحه کمری همراه خود داشت، خودش را مأمور خرید یکی از وزارتخانه های مهم دولتی معرفی کرد ؛ این شخص همزمان با خرید اقلام داخل خودرو برای خودروی شخصی اش به ارزش تقریبی دو میلیون تومان ، سفارش دهها روکش صندلی به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان را نیز داد و درخواست کرد که پول تمامی اقلام خریداری شده را پس از تحویل آنها ، در محل وزارتخانه پرداخت کند؛ پس از بارگیری روکش های صندلی ، با دو  خودرو و به صورت جداگانه به سمت اتوبان شهید  همت حرکت کردیم . پس از رسیدن به مقابلِ ورودی یک ساختمان دولتی در اتوبان ، این شخص از ماشین ۲۰۶ شخصی اش پیاده، به ماشین من مراجعه و درخواست کرد تا کارت شناسایی خودم و همچنین مدارک شناسایی خودرو را جهت انجام هماهنگی لازم برای ورود ، در اختیارش قرار دهم که پس از دریافت این مدارک ، این شخص در فرصتی مناسب از محل متواری شد.

کارآگاهان در ادامه اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا در زمان انتشار آگهی فروش اموال خود در سایت دیوار و مراجعه شخصی به آنها تحت عنوان مأمور ارگان های دولتی یا نظامی و با یک  خودرو ۲۰۶ ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

در تحقیقات از مالباختگان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این مرددر چندین نوبت از شماره تلفن همراه متعلق به زنی با نام زهره استفاده کرده است؛ زهره  پس از شناسایی در غرب تهران و انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان داشت که اطلاعی از کلاهبرداری های صورت گرفته ندارد.

زهره  پس از اطلاع از موضوع کلاهبرداری های صورت گرفته و سوء استفاده از تلفن همراهش، گفت: مدتی کوتاهی با مردی به نام فرهاد آشنا شدم؛ این مرد از من درخواست ازدواج کرد و به این ترفند اعتماد مرا جلب کرد و گوشی تلفن همراه، سیم کارت و کارت عابر بانک مرا نیز در همین دوره سرقت نمود.

در ادامه تحقیقات و با بدست آمدن تصویر فرهاد  و شناسایی دقیق تصویر این شخص از سوی  مالباختگان، دستگیری وی در شرایطی در دستور کار قرار گرفت که همچنان هیچگونه نشانی مشخصی از این شخص حتی از سوی زهره . خ در اختیار کارآگاهان قرار نگرفته بود.

سرانجام با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از متهم پرونده و اطلاعات موجود از سوابق مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان  موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام ابوالقاسم  ۴۲ ساله با چندین سابقه کیفری در زمینه شرارت، موادمخدر، سرقت اماکن و کلاهبرداری شدند.

با شناسایی ابوالقاسم به عنوان متهم پرونده، مخفیگاه وی در منطقه مینی سیتی شناسایی شد، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و سرانجام با اطمینان از حضور  مرد شیاد در مخفیگاهش ، وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف یک  اسلحه کمری تقلبی ، یک بی سیم ، یک رشته دستبند و ... شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر  گفت : در ادامه  رسیدگی به پرونده، متهم به  کلاهبرداری های مشابه  اعتراف کرد ؛ همچنین شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند نیز شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند که پس از مواجه حضوری با متهم ، صراحتا وی را مورد شناسایی قرار دادند.