لزوم اراده جدی برای حل موضوع خرید و فروش نوزاد در شهر تهران
فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع خرید و فروش نوزاد در شهر تهران اظهار داشت: پذیرش این موضوع بسیار دشوار است اما متأسفانه این پدیده وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه با قوانین و مقررات شفاف‌تر و مشخص‌تر باید برای پیشگیری از این پدیده گام برداریم، گفت: باید این پدیده را جرم متناسب با گناه ببینیم و برای برخورد با آن، قانون دقیق مشخص کنیم.
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بهترین مکان برای شناسایی این‌ کودکان بیمارستان است، گرچه امروزه وزارت بهداشت و درمان در خصوص نوزادان متولد شده از مادران معتاد و یا بی‌هویت کارهای خوبی انجام داده است.
 
دانشور با بیان اینکه امروزه نوزادانی که از مادران بی‌هویت و معتاد متولد می‌شوند به بهزیستی تحویل داده می‌شوند، تأکید کرد: به دلیل اینکه بهزیستی کشش کافی را برای همکاری با وزارت بهداشت و درمان ندارد در بسیاری از مواقع بیمارستان به ناچار مجبور می‌شود که نوزاد را به مادر معتاد و یا بی‌هویت تحویل دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه باید متناسب با رشد آسیب‌های‌اجتماعی در کشور زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها را در سازمان بهزیستی افزایش دهیم، گفت: در برخی از مواقع مشکلات را بر دوش سازمان‌های دیگر می‌اندازیم که این موضوع باید ساماندهی شود.
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید به مددکاران اختیار کافی بدهیم، تصریح کرد: به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق با مشکلات جدی و مهمی در بحث خرید و فروش نوزاد مواجه هستیم که این موضوع باید مرتفع شود.
 
دانشور اضافه کرد: معتقدم هنوز اراده جدی برای حل این موضوع وجود ندارد اما باید برای این پدیده شوم اجتماعی راهکار مناسب در مجلس و دولت اعمال شود.