پلاسکو درس عبرت مسئولان بافت فرسوده/ تاریخ مصرف ساختمان های بتنی و فلزی تعیین شود

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که برای ایمنی هر چه بیشتر ساختمان ها در شهر باید عمر ساختمان های فلزی و بتنی مشخص شود، عنوان کرد: باید مشخص کرد تخریب و نوسازی ساختمان های قدیمی دارای چه تاریخ مصرفی است و بر اساس آن اقدام کرد.

وی افزود: همچنین باید ضمانت اجرایی مداخله و اجرا پس از اخطار را هم با دستگاه قضایی و هم با مجلس شورای اسلامی هماهنگ کرد. به ساختمان هایی همانند پلاسکو تذکر دادیم اما باید دید گام موثر و اثر بخش پس از آن چیست.

پیرهادی با بیان این که باید اقدامی را طبق قانون انجام داد که اثر بخش باشد، گفت: در مورد پلاسکو ما اخطار را ارایه داده ایم اما اثر بخشی آن منجر به نتیجه نشده است.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در این میان کمک خود شهروندان از همه مهم تر است، گفت: صاحبان سرمایه، کالا و خدمات و واحدهای تولیدی و صنفی باید نسبت به ایمن سازی محیط خود اقدام کرده و موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

وی با تاکید بر این که برای مقابله با تکرار فجایعی همانند پلاسکو به اقدامی عاجل اما معقول و به دور از احساسات و تعصب نیاز داریم، خاطرنشان کرد: باید پس از این حادثه به سرعت اقدام کنیم و درس های این حادثه را به کار ببندیم. خدایی نکرده نباید با گذشت زمان این حادثه را نیز فراموش کنیم و تهران با خطراتی که دارد به حال خود رها شود.

پیرهادی ادامه داد: باید  بررسی کرد و دید کدام نقاط از تهران به ویژه در مجتمع های پر تردد نیاز به جراحی فوری دارند.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که پلاسکو در حوزه بافت فرسوده علاوه بر شهرداری درس عبرتی برای دولت نیز شد، گفت: هر شخصی که در این حوزه امکان کمک دارد در صورت کوتاهی مقصر است. بدون شک بدهی دولت به شهرداری و نگاهی که به بافت فرسوده دارد همه در مقابله با بروز چنین فجایعی موثر است.

وی در پایان اظهار کرد: در این میان نگاه همه ما به قوانین و نیز نظارت دقیق اعضا در شورای شهر نیز در مقابله با بروز این حوادث موثر است.