بررسی ضوابط پهنه بندی طرح تفضیلی محله بهمنیار/ بهره مندی از امتیازات تشویقی نوسازی بافت فرسوده

به گزارش افکارنیوز،  محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله  بهمنیار( منطقه 19)، اظهار کرد: در جلساتی که درخصوص مشکلات محله داشتیم مشکلات و درخواسته هایی در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، معماری، فرهنگی و اجتماعی منطقه مطرح شد، در دست بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بررسی امکان راه اندازی میدان میوه و تره بار در سطح محله بهمنیار، تصریح کرد: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی ادامه داد: موضوع احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله بهمنیار مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه با سازمان مربوطه مکاتباتی صورت گرفته است.

به گفته عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، بازپیرایی و تجهیز بوستان های محله به مبلمان شهری، توسعه تجهیزات ورزشی، تفریحی و وسایل بازی کودکان، ساخت آلاچیق، آبخوری و ...، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر اعم از میوه فروشان و فعالیت قهوه خانه ها در سطح محله و همچنین امحاء حیوانات موذی اعم از موش و ... از دیگر مواردی است که در دست پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک و عمران نیز مواردی در دست بررسی قرار دارد، گفت: احداث پارکینگ طبقاتی، با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله، پیش بینی و نصب دیوار صوتی در حاشیه بزرگراه شهید تندگویان و خیابان شقایق- بهمنیار از جلمه  این موارد هستند.

پیرهادی افزود: ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی خیابان های بهمنیار و آموزگار به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و تأمین آسایش ساکنین و  ... در سطح محله از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به نصب پل هوایی عابر پیاده مکانیزه، در سطح محله اشاره کرد و گفت: این موضوع در دست بررسی است ضمن اینکه اصلاح هندسی معابر و سهولت تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده در سطح محله بهمنیار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: ترمیم و ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎﺯی ﺷﺒﻜﻪ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﻣﺤﻴﻂ ﺷﻬﺮی ﺑﺮﺍی ﻣﻌﻠﻮلان و سالمندان اعم از نصب پل های کوتاه،  نصب سرعت گیر از مواردی است که از سوی شورایاری محل مطرح شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز احداث سالن و زمین ورزشی چند منظوره در سطح محله، پیش بینی و احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی و امکان احداث استخر سرپوشیده در دست بررسی است.

پیرهادی تصریح کرد: رسیدگی به معضلات مرتبط با مواد مخدر، اعتیاد، تجمع کارتن خواب ها و سایر آسیب های اجتماعی موجود در سطح محله از مواردی است که باید مورد توجه دستگاه های مسئول قرار بگیرد.

 وی گفت: تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری، رفاهی و آموزشی از جمله تعمیر و تجهیز سیستم گرمایش و سرمایش، نصب و راه اندازی سیستم کنترل هوشمند روشنایی، افزایش فضای آموزشی، سیستم صوتی و تصویری، یخچال، اجاق گاز در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کمیته معابر همچنین بررسی  پیشنهاد تغییر نام خیابان اصلی بهمنیار به نام خیابان "فاطمیون" مطرح شده است که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه معماری و شهرسازی محله بهمنیار همچنین بررسی ضوابط پهنه بندی طرح تفضیلی محله، با توجه به فرسودگی بافت مسکونی محله، بررسی امکان قرارگیری ساختمان های فرسوده شهرک، در محدوده بافت فرسوده و بهره مندی از امتیازات تشویقی نوسازی بافت فرسوده در دستور کار  قرار گرفته است.