تکمیل پروژه فاضلاب شهری /برخورد با ناهنجاری ها

محسن پیرهادی با اشاره به در خواست های مطرح شده از سوی شورایاری محله سرتخت واقع در منطقه 20، اظهار کرد: درخواست ها در حوزه های خدمات شهری، فرهنگی، حمل و نقل و معماری بوده که در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ضرورت رسیدگی به وضعیت نظافت معابر به ویژه مسیر خیابان حرم و کوچه های منتهی به این خیابان و همچنین ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه دستفروشان هفته بازارها مطرح شده است.

پیرهادی ادامه داد: احداث فضای سبز و بوستان در سطح محله به ویژه در مسیر زائرین به حرم مطهر عبد العظیم (ع) از جمله مواردی است که ضروروت آن در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله ها و نیز انتقال و دفع مناسب پسماند از سطح محله را از جمله مواردی عنوان کرد که باید مد نظر معاونت خدمات شهری قرار بگیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضعف روشنایی در محل، بیان کرد: در این زمینه پیگیری هایی با شرکت مربوطه انجام شده است و اقداماتی نیز به منظور تأمین روشنایی معابر از جمله ضلع شمالی بازار جدید و تعویض لامپ های سوخته در سطح محله آغاز شده است.

وی با اشاره به تعویض تیرهای چراغ برق فرسوده و خطر آفرین واقع در معابر محله سر تخت، تصریح کرد: این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

پیرهادی در رابطه با وضعیت عمران، حمل و نقل و ترافیک در محل، بیان کرد: بررسی امکان احداث پارکینگ طبقاتی، با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله به ویژه در خیابان های منتهی به حرم مطهر عبد العظیم (ع) به ساماندهی و رفع معضلات ترافیکی موجود، اصلاح هندسی میادین و معابر از جمله میدان سرتخت به سمت مسجد باقر العلوم (ع)، سه راه مخابرات ، خیابان ژاندارمری،  خیابان قم، توسعه کوچه سرتخت و توسعه ورودی و خروجی های جنب بازار به سمت میدان کوچک و مصلای نماز جمعه از جمله موارد در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ضمن اشاره به بررسی شرایط جهت راه اندازی خطوط تاکسیرانی جنب بازار و حرم در میدان کوچک  به منظور تسهیل  در عبور و مرور زائرین، گفت: این موضوع در حال حاضر در دست پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: ترمیم و بازسازی  پیاده رو ها و معابر محله از دیگر مواردی است که باید از سوی کارشناسان بررسی شود.

پیرهادی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله سر تخت اشاره کرد و گفت: این اقدامات قابل تقدیر است اما باید سرعت بگیرد که از آن جمله می توان به بررسی امکان احداث سالن های ورزشی چند منظوره در سطح محله، پیش بینی و احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی در سطح محله و همچنین ساماندهی و اقدام لازم در خصوص معضلات و ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد، فروش و توزیع مواد مخدر و … در پارک اصناف و خیابان های منتهی به حرم اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بررسی امکان احداث سوله ی بحران در سطح محله در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حوزه معماری و شهرسازی، باید تکلیف ملکی (زمین خاکی) واقع در خیابان آستانه، روبروی آتش نشانی، در چارچوب طرح تفضیلی مشخص شود.

وی ادامه داد: پیگیری و اقدام لازم به منظور حفاظت از مکان های ارزشمند و میراث فرهنگی اعم از خانه های قدیمی و میدان کوچک در سطح محله از دیگر موارد مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، مساعدت به منظور  احیاء، بازپیرایی و زیباسازی معابر، میادین، محله ها و بناهای قدیمی موجود در سطح محله با حفظ هویت تاریخی-مذهبی ارزشمند شهر ری را از جمله برنامه های مهم عنوان کرد و گفت: این کار با همکاری سازمان میراث پیگیری می شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران؛ با بیان اینکه در ساخت و سازها باید اصول معماری ایرانی-اسلامی رعایت شود، گفت: در این بخش باید نظارت و کنترل مستمر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور رعایت اصول معماری ایرانی – اسلامی در طراحی و ساخت  ساختمان های در حال احداث در سطح محله صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شورایاری درخواستی را مبنی بر امکان ساخت مجموعه اقامتی، مهمانسرا و هتل با مشارکت بخش خصوصی در مجاورت حرم مطهر عبد العظیم (ع) ارائه کرده اند که این موضوع در دست بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به پیش بینی تخصیص بودجه به منظور احداث سالن و زمین ورزشی چند منظوره در سطح محل، پیش بینی تخصیص بودجه به منظور احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی در سطح محله و همچنین پیش بینی تخصیص بودجه به منظور احداث سوله ی بحران در سطح محله اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه ای که از سوی شهرداری تهران به شورا ارسال شده تلاش می شود اعتباراتی برای اجرای طرح ها در سال آتی دیده شود.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری سایر اعضاء بودجه جهت تملک ملک هایی که در طرح توسعه محله قرار دارند و همچنین بودجه لازم به منظور تسریع تکمیل سیستم لوله کشی آب فضاهای سبز محله لحاظ شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان به درخواست های مربوط به سایر نهادها و سازمان ها اشاره کرد و افزود: حضور مستمر و گشت  نیروی انتظامی در اماکن عمومی محله (از جمله پارک اصناف و خیابان های منتهی به حرم)، در ساعات اوج وقوع جرم، به ویژه وقت ظهر تا ساعت 6 عصر و شبها از ساعت 22 الی صبح، به منظور  پیشگیری از وقوع جرم و امنیت زائرین و ساکنین محله و مساعدت به منظور تسریع در تکمیل پروژه فاضلاب شهری محله از جمله مواردی است که از سوی اهالی مطرح شده است.