در رابطه با قاچاق تعامل بین دستگاه‌ها لازم است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز(دوشنبه) در ستاد ناجا برگزار شد ، ضمن اشاره به دستگاه‌های درگیر در زمینه قاچاق گفت: من از دولت و مجلس می‌خواهم که نسبت به قاچاق کالا سختگیرتر باشند، چراکه می‌توان از طریق گمرک و قوانین موجود به راحتی با قاچاق مبارزه کرد.

 

وی ضمن اشاره به انواع کالاهای قاچاق اظهار داشت: برخی از انواع کالاهای قاچاق هستند که باید معدوم شوند اما یک سری از مواد وجود دارند که قابل استفاده هستند و تا زمانی که در مسیر نابودی قرار نگیرند قاچاقچی امید به بازپسگیری آن دارد. عقل و منطق و قانون اجازه می‌دهد که ما به صورت جدی وارد میدان معدوم کردن کالای قاچاق شویم که این موضوع قطعا به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

 

دادستان کل کشور ادامه داد:‌ اگر ما در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقض قانونی داریم مجلس، قوه قضائیه ، دولت و همه دستگاه‌های اجرایی باید وارد میدان شوند و فقط در این صورت است که وارد کردن کالای قاچاق کاهش می‌یابد، در رابطه با قاچاق تعامل بین دستگاه‌ها لازم است، در استان‌ها باید به روسای دادگستری و دادستان‌ها اطلاع رسانی شود. در دادستانی کل نیز در معاونت اقتصادی اداره‌ای به نام مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم تا با قاچاق کالا برخورد جدی کنیم، آن‌چه مربوط به قوه قضائیه است به خوبی انجام خواهد گرفت، ما وظیفه داریم در راستای اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکان اصلی آن برخورد با قاچاق کالا است، حرکت کنیم.

 

وی ضمن اشاره به سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها در مسیر معدوم کردن کالاهای قاچاق افزود:‌ ممکن است برخی از دستگاه‌ها به دنبال منافعی باشند و به همین دلیل با معدوم کردن کالاهای قاچاق مشکل دارند. دو راه پیش روی قانون وجود دارد تا بخواهد قاچاق کالا را متوقف کند که راه اول این است که قانون دستگاه‌ها را مکلف کند که هر کالایی که کشف می‌شود پس از اثبات قاچاق بودن آن، آن کالا معدوم شود، مثلا وجود یک سازمان به نام سازمان اموال تملیکی اصلا نیاز نیست که بخواهد با فروش کالاهای قاچاق درآمدزایی کند و این موضوع خود یک سم برای اقتصاد کشور است که من امیدوارم با تعامل ناجا و قوه قضائیه این موضوع حل شود، تنها راه مبارزه با قاچاق کالا پس از بستن مرزها، از بین بردن کالای قاچاق است.