تشکیل « شورای فرهنگی»  حمل و نقل و ترافیک/ انتقاد از عملکرد جزیره ای در این حوزه

گروه اجتماعی- عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی عملکرد بخش فرهنگی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: متاسفانه اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازی ترافیک و حمل و نقل در شهر تهران به صورت جزیره ای است.

 

به گزارش افکارنیوز، وی با بیان این که شهرداری تهران بودجه ای را برای معاونت حمل و نقل در حوزه فرهنگسازی اختصاص داده است، عنوان کرد: مترو، اتوبوسرانی و معاونت حمل و نقل هر یک به صورت جداگانه اقدامات فرهنگی ای را انجام می دهند.

 

ناصحی با تاکید بر این که شورای اسلامی شهر تهران تاکید بر انجام امور به صورت متمرکز دارد، گفت: لذا باید کمیته ای با حضور تمام بخش های فرهنگی و حمل و نقلی در شهرداری شکل بگیرد و بر فرهنگسازی  در حوزه حمل و نقل و ترافیک متمرکز شود.

وی با تاکید بر این که اقدامات فرهنگی مخصوصا در حوزه حمل و نقل باید دارای شاخص باشد، اظهار کرد: از این پس بخشی از درصد تبلیغات بر بدنه اتوبوس ها با وجود این که از درآمد شهری کاسته می شود، به تبلیغات در حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص می یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شکل گیری معاونتی مستقل در معاونت حمل  و نقل برای یکپارچه سازی اقدامات فرهنگی، تصریح کرد: امید داریم بهتر از پیش اقدامات صورت گرفته در این حوزه پیش رود.شهرداری تهران بیش از 30 میلیارد تومان در حوزه فرهنگسازی و آموزش ترافیک و حمل و نقل هزینه کرده است. اما تحقق این امر با حضور تمام دستگاه ها میسر است.

ناصحی تاکید کرد: همانگونه که رفع آلودگی هوا تنها بر عهده شهرداری تهران نیست، فرهنگسازی در این حوزه نیز بر عهده تمام دستگاه های مرتبط در این حوزه است.

وی با بیا این که مسئولیت اول در فرهنگسازی و زمینه سازی برای رفع آلودگی هوا بر عهده دولت است، گفت: منابع آلودگی هوا تنها خودروها نیستند لذا دولت باید با رصد تمام دلایل چاره اندیشی اساسی در این حوزه داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مشاهده ثمربخشی اقدامات شهرداری تهران در حوزه فرهنگسازی ترافیک با توجه به عظمت تهران سخت است، گفت: باید دید اگر شهرداری در این حوزه هزینه نکند و این اقدامات را انجام ندهد چه اتفاقی خواهد افتاد. روزانه یک هزار و 400 خودرو به شهر تهران افزوده می شود که برای خنثی کردن عملکرد فرهنگی شهرداری کافی است.

ناصحی با اشاره به این که آلودگی هوا مرگ تدریجی را برای همه ما ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: از معاونت حمل و نقل خواسته ایم شورای فرهنگی ای را با حضور تمام سازمان های مرتبط در شهرداری تشکیل دهند و آموزش ها و اقدامات لازم انجام شود.

لیلا موسوی