اعلام 
جزئیات ثبت‌نام کنکور ۹۶

حسین توکلی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری سال 96 از امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال 966 برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و دانشگاه آزاد اسلامی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی افزود: فرصت ثبت‌نام آزمون سراسری سال 96 تا پنجشنبه 28 بهمن 95 ادامه دارد و داوطلبان برای ثبت‌نام باید دفترچه راهنما (دفترچه شماره 1) را که در سایت سازمان سنجش موجود است، با دقت مطالعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام در کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها بر اساس آزمون صورت می‌‌گیرد همراه با آزمون سراسری سال 96 و از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است. داوطلبان پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما باید برای پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی اقدام کنند و با استفاده از کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و پرداخت مبلغ 20 هزار تومان از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.

توکلی بیان کرد:‌ هر داوطلب می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی دو (علوم تجربی)، گروه آزمایشی سه (علوم انسانی)، گروه آزمایشی چهار (هنر) و گروه آزمایشی پنج (زبان‌های خارجی) شود و اگر فردی متقاضی ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی  ‌باشد، لازم است که به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ 20 هزار تومان دیگر نیز پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت کند به عبارت دیگر هر داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود.

وی مطرح کرد: اگر داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 10 هزار  تومان دیگر نیز اقدام و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری آزمون سراسری سال 96 در روزهای ‌پنج‌شنبه 15 تیر و جمعه 16 تیر 96 خبر داد.