پارکینگی که با نفوذ عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران مسکونی شد/ اسناد

 سیصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در حالی برگزار شد که محسن سرخو عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران را به در اختیارگیری املاک نجومی متهم کرد. 

اما محسن پیرهادی در پاسخ سرخو گفت: این تهمت بی‌جایی بود که شما زدید و باید پاسخگو باشید. بنده پارکینگ خانه خود را تبدیل مسکونی نکرده‌ام شما این کار را کرده‌اید.

در بررسی اسناد مشخص شد که منزل 236 متری محسن سرخو به نام خانم نسرین محمدی کاسی احمدانی همسر این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران است.

 

پیرهادی در ادامه پاسخش به تهمت ایراد شده از سوی محسن سرخو افزود: در املاک نجومی تهمت زده‌اید و باید پاسخ بدهید ضمن اینکه شما پارکینگ را در دربند تبدیل به مسکونی کرده‌اید. 

 

پیرهادی اظهار داشت: بنده کارمند شهرداری بوده و هستم و با نفوذ در شهرداری پارکینگ خانه‌ام در دربند را مسکونی نکرده‌ام.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به سرخو گفت: شما از ادب خارج شده‌اید.

پیرهادی نیز ادامه داد: بنده ملکی را به اسم مدرسه نگرفته‌ام و بعد آن را مسکونی کنم سپس چمران نیز مجددا اعلام کرد آقای حکیمی‌پور شما آغازگر این داد و بیداد بودید و جلسه را به هم ریختید با داد و فریاد کسی به چیزی نمی‌رسد و تنها یک عده‌ای سوء استفاده می‌کنند و نتیجه آن تحقیر شورا است.

 

اما ماجرا چه بود؟

همسر این عضو اصلاح طلب شورای شهر زمینی مصادره‌ای را در منطقه دربند در شمال تهران از بانک خریده و مدرسه دخترانه‌ای در دربند تاسیس می‌کند اما بعد از مدتی مدرسه را تعطیل و جای آن برج 9 طبقه با 2500 مترمربع می‌سازد و در ساخت ساختمان تخلف‌های فراوانی می‌کند.

همسر آقای سرخو ملک مصادره‌ای مذکور را با چه قیمتی و تحت چه عنوانی از بانک ملت خریداری کرده است. آیا کارشناسی و قیمت گذاری قابل قبول بوده است؟

آیا وام تعلق گرفته به این ملک و واگذاری آن به خانم نسرین محمدی، به نیت راه‌اندازی دبیرستان یا مرکز آموزشی نبوده است؟ آیا خریدار در ابتدا به نیت تصاحب ارزان قیمت ملک، اقدام به راه‌اندازی مدرسه نکرده تا چند سال بعد و پس از تثبیت تملیک، آن را بکوبد و ساختمان 9 طبقه بسازد؟

 

چرا دریافت گواهی پایان کار اینقدر طول کشیده و از قضا دقیقا چند ماه پس از عضویت سرخو در شورای شهر صادر شده است؟

مگر طبق تمام اسناد متقن و همچنین بنا بر رای کمیسیون 5 ماده 100، همکف ملک مذکور نمی‌بایست پارکینگ باشد؟ چرا مسکونی شده است؟ مستحضر هستید که افزودن غیرمجاز 236 متر مسکونی به یک ساختمان در منطقه‌ای از شمال تهران که قیمت هر متر مسکونی نوساز، میلیون‌ها تومان است، خود تخلفی میلیاردی است.

با آنکه محسن سرخو عضو خانه کارگر و رئیس اتحادیه تعاونی های کارگران است و همچنین مدعی فراکسیون کارگری در شورای شهر تهران است. کارگران اما گویا قرار است با داشتن چنین مسئولان و نمایندگانی مظلومیتشان مضاعف شود. 

بسیاری از کارگرانی که در انتخابات 92 به شما رای دادند احتمالا نمی‌دانستند که شما ساکن و مالک ساختمانی 9 طبقه در دربند تهران هستید. احتمالا بسیاری از کارگران، تنها چیزی که از شنیدن «دربند» در ذهنشان تداعی می شود، منطقه‌ای خوش آب و هوا در شمال تهران است که در فصول گرم سال می‌شود برای کوهنوردی و سپری کردن چند ساعت بدون دغدغه‌های روزمره زندگی به آن جا رفت.

اما از این پس غیر از این، یاد مدیر مرفه دربندنشین می‌افتند که قرار است مدافع حقوقشان باشد. این تازه غیر از شرکت‌های خانوادگی شما و همسر و فرزندانتان و غیر از عضویت شما در هیات مدیره تامین اجتماعی است که آن خود به تنهایی نوشتار دیگری می طلبد.