آب کردن شکم در منزل!
حرکات ورزشی برای داشتن شکمی تخت بسیار متنوع هستند و نکته قابل توجه و راضی کننده درباره این حرکات این است که به راحتی در خانه قابل انجام هستند و نیازی به داشتن وسیله ورزشی خاصی ندارند.

 

حرکت اول

شکم تخت

 

 MOUNTAIN CLIMBER: همانطور که از اسم این حرکت پیداست، این تمرین ورزشی شبیه به حرکت کوهنوردان روی سطوح شیب‌دار کوه است. در این حرکت که نیازی به هیچ وسیله‌ای ندارد، دست‌ها و پاها برای انجام حرکت مورد تکیه بدن قرار می‌گیرند.

مانند حرکت شنای سوئدی، دست‌ها را هم عرض شانه به صورت مستقیم روی زمین قرار دهید. یکی از پاها به صورت صاف و یکی دیگر به صورت خم‌شده در شکم قرار بگیرند. سپس مانند تصویر در یک حرکت سریع و جهشی جای پاها عوض شود و پای جمع شده در شکم صاف شود و دیگری به حالت جمع شده در شکم درآید. این حرکت را 20 ثانیه انجام دهید و 10 ثانیه استراحت کنید و تمام آن را در 4 دقیقه متوالی انجام دهید.

حرکت کوهنوردی برای آب کردن چربی شکم و صاف و تخت شدن آن بسیار مووثر و مناسب است.

 

حرکت دوم

شکم تخت

 

ARCHER ROW: این حرکت با یک دمبل ساده و یا هر وزنه و وسیله دیگری قابل انجام است. در این حرکت نیز دست‌ها و پاها محل تکیه بدن هستند و این حرکت برای آب کردن چربی بازوها و پاها که دو عضو پرکاربرد هستند نیز موثر است.

از کنار بدن، یک دست را صاف روی زمین بگذارید و پای همان سمت را روی زمین قرار دهید. پای دیگر را کمی عقب‌تر و از پنجه روی زمین تکیه‌گاه بدن کنید. با دست آزاد نیز وزنه یا دمبل را دست گیرید. در ضمن انجام این حرکت، به خوبی متوجه می‌شوید که عضلات شکمتان به صورت غیرارادی بسیار سفت و منقبض شده‌اند. با دست آزاد، دمبل را حرکت دهید و به زمین و بعد کنار بدن نزدیک کنید.

 

حرکت سوم

شکم تخت

 

KETTLEBELL SWING: این تمرین که مانند حرکت زنگوله است، یکی از بهترین‌ها در نوع خود محسوب می‌شود و برای خلاصی از شکم بزرگ و شل بسیار عالی است. اگر این وزنه را ندارید، از یک دمبل یا هر جسم دیگری که بتواند این کاربرد را داشته باشد، استفاده کنید.

صاف بایستید و دو پا را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. دست‌ها را در حالی که وزنه را محکم گرفته‌اید، صاف در مقابل بدن بگیرید و با خم کردن کل بدن در شکم، وزنه را از بین پاها عبور دهید. بهتر است در 3 ست 30 تایی این حرکت را انجام دهید و بین هر ست 20 ثانیه استراحت کنید.

 

حرکت چهارم

شکم تخت

 

Pull-ups: این حرکت از سایر حرکات گفته شده قبلی، بسیار راحت‌تر انجام می‌گیرد و برای محکم کردن عضلات شکم و فشار آوردن به بافت چربی شکمی بسیار مناسب است. فقط توجه کنید که اگر گودی کمر دارید این حرکت برای شما مناسب نیست و باید از حرکت دیگری برای آب کردن جربی شکمی کمک بگیرید.

صاف بایستید و پاها را اندازه عرض شانه باز کنید. دو وزنه یا دمبل را دست بگیرید و در کنار بدن قرار دهید. حالا همانطور که دست‌ها صاف هستند، زانوها را خم کنید و به حالت نیمه نشسته درآیید. این قسمت بسیار شبیه حرکت اسکات است، ولی به جای میله وزنه، از دمبل در آن استفاده می‌شود. این تمرین را نیز در 3 ست 30 تایی انجام دهید و بین ست‌ها، 20 ثانیه استراحت کنید.