کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور

ایرج حریرچی در مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی خیرساز محمدمهدی شفیعی بیمارستان 22 بهمن نیشابور اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور به 2 برابر، هنوز در رسیدن به شاخص‌های مدنظر ناموفق بوده‌ایم.

وی افزود: قبل از انقلاب تعداد تخت بیمارستانی 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر بوده ولی حالا پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی تا ابتدای دولت یازدهم تعداد تخت 1.5 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت رسید و در دوران دولت یازدهم به 1.7 تخت افزایش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌با یادآوری اینکه تعداد 100 هزار تخت در کشور کمبود داریم، عنوان کرد: تعداد تخت مورد نیاز نیشابور باید 981 تخت باشد که با توجه به مجموع تخت‌های فعلی نیشابور هنوز در نیمه راه هستیم.

حریرچی با تأکید بر توسعه تخت‌های بیمارستانی نیشابور و مناطق اقماری آن تصریح کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که هیچ بیمار نیشابوری برای درمان خود نیازی نبیند که از نیشابور خارج شود و این یک افق بلندپروازانه نیست.

وی با اشاره به تشکیل پرونده بهداشتی برای 56 میلیون و 700 هزار نفر از آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: شهرهای قم، شیراز و نیشابور به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم میزان تشکیل پرونده بهداشتی را به نسبت جمعیت را در سطح کشور کسب کرده‌اند.