باید با نگاهی علمی و پیشگیرانه عوامل آسیب‌ را کاهش دهیم
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز (یکشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با مسئولان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: امروز فرق بین کشور‌های فقیر و غنی در منابع زیر زمینی نیست که تفاوت را نشان می‌دهد، بلکه استفاده از منابع انسانی و کمک در جهت رشد علمی و اثربخشی آن‌ها در علم و فناوری است.
 
وی افزود: سازمان بهزیستی از جمعیت هدفی برخوردار است که به دلیل عدم برخورداری از علوم و فناوری دچار مشکلاتی شده است و سازمان بهزیستی که به برکت انقلاب اسلامی تشکیل شده باید قدمی در جهت رشد و شکوفایی این قشر بردارد.
 
رئیس سازمان بهزیستی گفت: دانشگاه پیام نور از توان علمی بالایی برخوردار است و حدود 700هزار مددجوی بهزیستی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4 هزار و 500 نفر زن و 2 هزار و 500 نفر مرد هستند.
 
محسنی بندپی گفت: قطع یقین برای پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند ورود دانشگاهیان هستیم تا با نگاهی علمی و پیشگیرانه بتوانیم عوامل آسیب‌ را کاهش دهیم.
 
در ادامه رستمی رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می‌شود و متشکل از 400 هزار نفر عضو هئیت علمی است.
 
وی افزود: دانشگاه پیام نور در 500 نقطه کشور و 15 کشور خارجی دارای واحد است و در 64 نقطه دارای نمایندگی است.
 
رئیس دانشگاه پیام نور افزود: این دانشگاه از نظر کیفی جزء 8 دانشگاه برتر کشور است که یک چهارم قبولی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان این دانشگاه هستند و ما این آمادگی را داریم که در زمینه‌های مختلف با سازمان بهزیستی همکاری داشته باشیم.
 
گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری سازمان بهزیستی و دانشگاه پیام نور به مدت 2 سال و در زمینه انتقال دانشجو، پرداخت شهریه، استفاده از توان علمی دانشگاه در زمینه طرح‌های تحقیقاتی و کمک به مناسب سازی فضای دانشگاه برای حضور معلولان منعقد شده است.