دولت تدبیر و امید محتاج 400 میلیون تومان ژاپنی ها؟

گروه اجتماعی- اقدامی دیگر در دولت تدبیر و امید نشان می دهد وجهه و عزت ایرانی مورد توجه مسئولان دولتی قرار ندارد ، به گفته مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور میان وزارت آموزش و پرورش ایران با سفارت ژاپن توفق نامه ای تحت عنوان GGP امضاء شده که بر اساس آن دولت ژاپن متعهد شده است از محل اعتبارات بلاعوض خود و با هدف توسعه امنیت انسانی در مناطق محروم ایران، مدرسه بسازد و بر همین اساس تاکنون هزینه احداث ۱۵ مدرسه عشایری توسط ژاپنی پرداخت شده است که ۸ باب آن در استان سیستان و بلوچستان و ۷ باب نیز در استان خوزستان احداث شده است.

به گزارش افکانیوز، به گفته مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور پیش بینی می شود میزان هزینه ساخت ۲۱ باب مدرسه مذکور ۴۰۰ میلیون تومان باشد که از محل اعتبارات بلاعوض کشور ژاپن به حساب استان های ذی نفع واریز می شود .

سوال اینجاست آیا کشور واقعا محتاج 400 میلیون تومان پول است و به همین دلیل است که نمی تواند در بخش های مختلف و محروم کشور مدرسه بسازد؟

همین چندی پیش اختلاس بزرگ و بی سابقه ای در دولت یازدهم و در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاد که میلیاردها تومان سوء استفاده مالی صورت پذیرفته بود، آیا از منایع مختلف نمی توانستیم هزینه ساخت مدرسه برای عشایر غیور کشور را فراهم کنیم تا ژاپنی ها نخواهند به ما کمک بلاعوض کنند؟

بازتاب چنین خبری در جهان چه تصویری را در ذهن ملت های مختلف از ایران به وجود می آورد؟

اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود تاکید می فرمایند که مردم گله مندند یکی از مصادیق آن می تواند تدبیرها و تصمیم های دولتمردان در اموری همچون کمک ژاپنی ها برای مدرسه سازی و آموزش در کشور ما باشد.

مردم از شنیدن چنین خبرهایی نه تنها خوشحال نمی شوند بلکه نگران خواهند شد که تربیت فرزندان این کشور باید با هزینه ژاپنی ها صورت گیرد که اجازه چنین کاری به آنها داده می شود.