تاکید آقای وزیر بر لزوم مشارکت سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت کشور
سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه همایش ملی مجمع سلامت گفت: متاسفانه مدتی است که در زمینه پرداخت وجوه مرتبط با بیمه سلامت به پزشکان و بیمارستانها با مشکل مواجه شده ایم.
 
وی افزود: قادر نیستیم به پرسنل و افرادی که به شهروندان خدمات ارائه داده اند بگوییم که قرار نیست مطالبات آنها پرداخت شود.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستور اخیر ریاست جمهوری مبنی بر پرداخت مطالبات پزشکان تصریح کرد: خوشبختانه ریاست جمهوری دستور پرداخت مطالبات را صادر کرده است اما این پرداخت ها زمانبر خواهد بود زیرا شرایط از نظر اقتصادی در کشور رو به بهبود نیست.
 
قاضی زاده هاشمی خواستار همکاری هر چه بیشتر استاندار ها با مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف کشور شد و اظهار کرد: درخواست ما این است که استاندارها همکاری هر چه بیشتری با روسای دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشند تا از این طریق شرایط برای رضایتمندی مردم در حوزه سلامت ایجاد شود.
 
وی با تاکید بر وضعیت نامناسب برخی از استانهای کشور در حوزه زیرساخت های سلامت اذعان کرد: در برخی از استانهای کشور از نظر زیرساخت ها در حوزه سلامت از برنامه ها بسیار عقب هستیم و در این شرایط دولت نیز توان کمک به استانها را ندارد.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت کشور بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که از طریق فاینانس و سرمایه گذار خارجی مقدمات بهبود زیرساخت های سلامت در کشور فراهم شود.
 
قاضی زاده هاشمی  با بیان اینکه اکنون با مشکل کمبود  تخت های بیمارستانی مواجه هستیم گفت: در سراسر کشور نیاز به 100هزار تخت بیمارستانی جدید داریم که در برخی از استانها مقدمات راه اندازی بیمارستانها فراهم اما در بسیاری از استانها در این حوزه با مشکل مواجه هستیم.
 
وی خواستار فراهم شدن شرایط به منظور تغییر کاربری املاک در اختیار وزارت بهداشت جهت تبدیل آنها به بیمارستان و فضاهای بیمارستانی شد و تاکید کرد: درخواست ما این است که با هماهنگی استانداران با کمیسیون های ماده 5 در شهرها شرایط برای تغییر کاربری املاک در اختیار وزارت بهداشت فراهم شود.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت نامناسب برخی از استانهای کشور در حوزه زیرساخت های درمانی اظهار کرد: در برخی از استانها به ازای هر هزار نفر تنها 6/1 تخت بیمارستانی موجود است و این آمار به شدت نامناسب به شمار می آید.