هیچ دولتی به دنبال آن نیست که در حوزه امنیت کوتاهی کند

سردار احمدرضا رادان در خصوص معماری ناجای آینده و مهمترین چالش‌های پیش روی این معماری در افق آینده اظهار داشت: نیروی انتظامی از 10 سال پیش تا امروز قطعاً تغییرات ماهوی داشته و سعی کرده تا خود را متناسب با وضعیت جامعه و زمان، تغییر دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا اضافه کرد: ما در طراحی معماری ناجای آینده سعی کرده‌ایم قطعاً پیچیدگی‌های زمانی و تغییر در حوزه تهدیدها مورد بررسی قرار دهیم و معماری ناجا در افق آینده را با توجه به این شرایط طراحی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چالش‌های بودجه‌ای و مخالفت‌های دولتی و غیردولتی می‌تواند مانعی در برابر اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های این مرکز محسوب شود یا خیر گفت: تصور من این است که هیچ دولتی به دنبال آن نیست که در حوزه امنیت کوتاهی کند چراکه این حوزه در ارتباط مستقیم با آرامش مردم است و همه به دنبال ارتقای امنیت و آرامش در جامعه هستند.

رادان خاطرنشان کرد: ما در طراحی معماری آینده ناجا هیچ گاه به دنبال آن نبوده‌ایم که یک برنامه‌ فاقد قابلیت اجرایی را تدوین کنیم و در گام نخست این طراحی، در تلاش بودیم تا معماری آینده ناجا را با توجه به شرایط ممکن و قابل اجرا، طراحی کنیم. چراکه یک برنامه ریزی و طراحی که فاقد امکان اجرایی شدن باشد محکوم به شکست است و هیچگاه جایگاه آن فراتر از کتابخانه‌ها متصور نیست.

رئیس مرکز مطالعات ناجا در پایان گفت: در طراحی معماری ناجا در افق آینده سعی کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی‌ها را با توجه به تمام محدودیت‌های فعلی و احتمالی آینده از جمله محدودیت‌های بودجه‌ای، منابع انسانی و ... تدوین کنیم.