مراقب اینترنت‌های باز باشید
رئیس پلیس فتا فارس اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای خرید‌های نوروزی و تهیه بلیط و تورهای مسافرتی در حال افزایش است.
 
وی ادامه داد:  در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی هستندو افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 
 
این مقام مسوول افزود: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط سایت‌های اینترنتی تقلبی است؛ با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط، به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم نمایند، کلاهبرداران از این فرصت بهره جسته و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی ولی شبیه به سایت‌های اصلی اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء‌استفاده‌های مالی می‌کنند.   
 
رئیس پلیس فتا فارس در ادامه اظهار داشت : این شیوه که اصطلاحا به فیشینگ (phishing) موسوم است به سود جویان کمک می‌کند که از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان را خالی کنند. 
 
وی بیان داشت : افراد برای در امان ماندن از این‌گونه کلاهبرداری‌ها باید شخصاً به صورت دستی آدرس صفحات را در قسمت URL تایپ نموده و از سایت‌هایی خرید کنند که از پروتکل امن https برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند.
 
 وی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بسته‌ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی است. در این‌گونه از تبلیغات افراد ترغیب می‌شوند در ازای پرداخت مبالغی کم، از خدمات مسافرتی با کیفیت بالا برخوردار شوند. 
 
این مقام مسوول خاطر نشان کرد : مشکل زمانی مشخص می‌شود که هموطنان در شهرهای مقصد وقتی برای دریافت و اخذ خدمات مسافرتی مراجعه می‌کنند، متوجه این تبلیغات کذب شده و دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند. از همین‌رو به کلیه افرادی که قصد مسافرت در ایام تعطیلات نوروز را دارند توصیه می‌شود کلیه تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه نمایند.
 
براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا،وی افزود : هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز گردشگری نهایت دقت را به خرج دهند تا در دام هکرها گرفتار نشوند. خیلی از افراد بر روی سیستم‌های خود اطلاعاتی را ذخیره نموده‌اند که اگر هکر‌ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، امکان سوء‌استفاده وجود دارد. 
 
رئیس پلیس فارس در خاتمه با اشاره به اینکه مراکز عمومی و هتل‌ها از اینترنت‌های باز (هانی‌پات) استفاده می‌کنند، بیان داشت :وقتی شما از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌شوید به علت اینکه چندین نفر به صورت مشترک و بدون رمز از این طریق به شبکه متصل می‌شوند، امکان سوء‌استفاده هکر‌ها و کیلاگر‌ها وجود دارد؛ پس هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز خدماتی و رفاهی مراقب هکر‌ها و کیلاگرها باشند.