احداث ایستگاه آتش نشانی در محله نازی آباد شرقی/ انتقال توقفگاه اتوبوسرانی از محله یاخچی آباد

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در خصوص محله علی آباد شمالی و نازی آباد شرقی ( منطقه 16)، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، نظارت مستمر به منظور نگهداری و مناسب سازی فضای سبز موجود و احداث بوستان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد مخازن زباله در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در سطح محله به ویژه کوچه احمد مسیح واقع در نازی آباد شرقی، تأمین روشنایی معابر محله از جمله میدان ابریشم و نازی آباد شرقی و خیابان شهید همدانی، احداث میدان میوه تره بار در نازی آباد شرقی، امکان رنگ آمیزی دیوار راه آهن در نازی آباد شرقی و ایجاد ایستگاه آتش نشانی در محدوده نازی آباد شرقی در دست بررسی است.

ساماندهی تاکسیرانی در محدوده ایستگاه مترو خزانه

پیرهادی بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک مواردی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به امکان بازگشایی مسیر خیابان شهید همدانی به دستواره، ساماندهی تاکسیرانان محدوده ایستگاه مترو خزانه و راه اندازی ایستگاه تاکسیرانی سازمان یافته در این مکان، ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﻫﻤﺴﻄﺢ ﺳﺎﺯﻱ ﻣﻌﺎﺑﺮ محله به ویژه خیابان های شهید همدانی، بذرپاش و قربانی و اصلاح هندسی میدان فتوحی به منظور بازگشایی گره ترافیک و بهبود عبور و مرور وسائط نقلیه اشاره کرد.

ساماندهی کارتن خواب ها در محدوده ریل راه آهن

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر انجام برنامه های حوزه فرهنگی و اجتماعی در محله علی آباد شمالی و نازی آباد شرقی، بیان کرد: در همین زمینه احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی چند منظوره، پیش بینی و احداث کتابخانه و سالن مطالعه در محدوده نازی آباد شرقی، ساماندهی معتادین و کارتن خواب ها در محدوده ریل راه آهن در نازی آباد شرقی و رسیدگی به معضلات مرتبط با وضعیت نامطلوب فرهنگی، اجتماعی، امکان احداث سوله بحران در سطح محله، احداث یا جابه جایی ساختمان سرای محله علی آباد شمالی با توجه به کمبود فضای مورد نیاز و همچنین تجهیز آن به ملزومات ورزشی و اداری در دست بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حوزه معماری و شهرسازی محله نیز مواردی از قبیل نظارت بر اجرای صحیح طرح تفضیلی شهر تهران در محله علی آباد شمالی، خیابان شهید همدانی، تسریع در تعیین تکلیف، ساماندهی، نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده محله نازی آباد شرقی در مجاورت ریل راه آهن در دست پیگیری است.

*محله یاخچی آباد( منطقه 16)

وی در ادامه به وضعیت محله یاخچی آباد اشاره کرد و گفت: در این محله مواردی از جمله انتقال توقفگاه اتوبوسرانی شرکت واحد به خارج از محدوده منطقه در دست بررسی است.

پیرهادی به تغییر نام میدان باربری واقع در یاخچی آباد "چهارصد دستگاه" به "میدان شهدا چهارصد دستگاه" و تغییر نام خیابان "یاخچی آباد" به نام شهید مدافع حرم "امیر لطفی" اشاره کرد و گفت: این موارد در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اعضای شورایاری در خواستی را مبنی بر حضور پررنگ تر گشت های انتظامی در سطح محله و تأمین نیروی کادر جهت حضور در کانکس مستقر در ناحیه 4 منطقه 16 ارائه کرده اند که این موضوع به سازمان مربوطه ارجاع داده شده است.