انتقال دکل های مخابراتی محله "پونک شمالی" / ساماندهی خطوط تاکسیرانی "شهرک آپادانا"

گروه اجتماعی- در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران، محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران و رئیس کمیته نظارت شورا، از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 223 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است. در جلسه اخیر کمیته نظارت شورا به مشکلات محلات "پونک شمالی"  و "شهرک آپادانا"  رسیدگی شده است.

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهای در خصوص محله پونک شمالی( منطقه 5) اظهار کرد: اعضاء شورایاری محله درخواست هایی را در حوزه های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، حمل و نقل، معماری، فرهنگی و ... ارائه کرده اند که این موارد در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، شسشتوی منظم مخازن و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه نمایشگاه های اتومبیل و تجمع خریداران در سردارجنگل، حد فاصل یاسمن تا طباطبائی و حد فاصل تقاطع عدل تا سردار جنگل و تقاطع عدل و اردیبهشت از موارد در دست پیگیری است.

*تجهیز بوستان های محله پونک شمالی

پیرهادی بیان کرد: احداث فضای سبز در ضلع شمالی خیابان بهار حد فاصل خیابان فجر تا خیابان فتح، نظارت مستمر بر آبیاری و نگهداری فضای سبز موجود و درختان واقع در سطح محله، احداث و راه اندازی میدان میوه و تره بار در انتهای خیابان کمالی، احداث سوله بحران در محله و تجهیز بوستان آبنوس به میز پینگ پنگ و تجهیز بوستان های طلوع و یاس به میزهای فوتبال دستی سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به وضعیت حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز مواردی از جمله تخصیص ایستگاه اتوبوس تندرو، اصلاح هندسی میدان استاندارد، احداث و راه اندازی  پارکینگ طبقاتی واقع در خیابان اردیبهشت، نصب سرعت کاه و چراغ چشمک زن در محل عبور و مرور مدارس، مساجد، مقابل ساختمان سرای محله و احداث پل عابر پیاده در چهارراه عدل و کمالی در دستور کار قرار گرفته شده است.

*تکمیل ساختمان مسجد امام حسین(ع)

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران بیان کرد: احداث سالن ورزشی چند منظوره، احداث زمین بسکتبال در خروجی بزرگراه نیایش به تقاطع عدل، احداث مسجد حضرت رسول اکرم (ص) و تکمیل ساختمان مسجد امام حسین(ع) واقع در انتهای بلوار کمالی و احداث پل عابر مکانیزه بالاتر از میدان پونک مواردی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: اعضای شورایاری و هیئت امنا درخواستی را مبنی بر صدور مجوزهای تخریب و نوسازی بر اساس ضوابط و مقررات طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران مطرح کرده اند که این موضوع در دست پیگیری است.

پیرهادی به انتقال دکل های مخابراتی از سطح محله به خارج از محدوده مسکونی اشاره کرد . گفت: این مورد به شرکت مخابرات اطلاع داده شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: احداث مرکز بهداشتی – درمانی در انتهای خیابان بهار غربی، نبش کوچه بنفش و نظارت مستمر بر نحوه انعقاد قرارداد احداث ساختمان سرای محله با سرمایه گذار سایر مواردی هستند که بررسی می شوند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: نامگذاری کوچه بی نام ( ساختمان سرای محله در آن واقع است) به نام "سرای محله" و یا "شورایاری پونک"  نیز به کمیسیون نامگذاری شورا ارسال شده است.

*محله شهرک آپادانا ( منطقه 5)

وی در ادامه درباره وضعیت و شرایط محله شهرک آپادانا واقع در منطقه 5 گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری محله مواردی از جمله امحاء حشرات و حیوانات موذی اعم از موش، هرس و آبیاری فضای سبز شهرک آپادانا و تأمین روشنایی معابر محله در دست بررسی است.

*ساماندهی تاکسی های مسیر خط شهرک آپادانا

پیرهادی ادامه داد: ساماندهی تاکسی های مسیر خط شهرک آپادانا به متروی صادقیه، اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش آلودگی های صوتی و محیطی پایانه مسافربری غرب، نصب حائل های صوتی در حاشیه بزرگراه تهران- کرج (ضلع شمالی شهرک آپادانا) سایر مواردی هستند که بررسی می شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: امکان اصلاح هندسی و تعریض مسیرخروجی شهرک آپادانا از میدان شهید رحمانی، تعریض مسیر ورودی و خروجی شهرک آپادانا، اصلا شیبراها و معابر پیاده سایر مواردی است که در حوزه عمران قابل بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که عبارتند از احداث سالن ورزشی چند منظوره، احداث دارالقرآن در محدوده شهرک و تجهیز سرای محله که این موارد در دستور کار قرار دارد.

*استقرار کانکس نیروی انتظامی در محله

وی افزود: استقرار کانکس نیروی انتظامی در سطح محله به منظور برقراری امنیت و جلوگیری از سرقت اتومبیل، لوازم خودرو، مزاحمت برای بانوان و زورگیری و ... درخواستی است که از سوی اهالی محله مطرح شده و این موضوع به ناجا منتقل شده است.

پیرهادی همچنین به احداث درمانگاه در شهرک آپادانا با توجه به جمعیت حدود 12 هزارنفری و عدم درمانگاه در محل اشاره کرد و گفت: این موضوع جهت بررسی به وزارت بهداشت ارجاع داده شده است.