انتقام به شیوه ای عجیب از عمه!

دختر جوان برای انتقام‌جویی از عمه‌اش در خانه آنها دوربین مخفی نصب کرد تا تصاویر خصوصی او را به‌دست آورد و در اینترنت منتشر کند.
 

به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده با شکایت زن میانسالی در پلیس فتای خراسان رضوی شروع شد. شاکی زن میانسالی بود که می‌گفت فرد ناشناسی با انتشار تصاویر کاملا خصوصی‌اش، آبرویش را برده و زندگی‌اش را به خطر انداخته است.
 
این زن گفت: مدتی قبل از طریق بستگانم متوجه شدم که عکس‌های خصوصی‌ام در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است. کسی که عکس‌ها را منتشر کرده بود زیر آن مشخصاتم را نوشته و مرا فردی بی‌قید و بند و جویای دوستی‌های خیابانی معرفی کرده بود. او طوری اقدام کرده بود که انگار خودم عکس‌هایم را به این شکل منتشر کرده‌ام و همین باعث شده بود که آبرویم نزد دوستان و آشنایانم برود و زندگی‌ام به خطر بیفتد. برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.


با شکایت این زن تیمی از مأموران وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری عامل انتشار عکس‌‌ها و تصاویر شاکی شروع شد. مأموران در جریان تحقیقات به سرنخ‌هایی دست یافتند که آنها را به دختری جوان رساند. او که عامل انتشار عکس‌های شاکی بود، کسی نبود جز برادرزاده وی.

دختر جوان دستگیر شد و پس از انتقال به اداره پلیس جرمش را انکار کرد اما شواهد به‌دست آمده از سوی مأموران راهی جز اعتراف برایش باقی نگذاشت. او گفت: مدت‌ها بود که بین مادرم و عمه‌ام اختلاف به وجود آمده بود. آنها خصومت دیرینه‌ای با هم داشتند و مادرم ریشه همه مشکلات و اختلافات در خانواده‌مان را دخالت‌های بیجای عمه‌ام می‌دانست.

هر بار که درددل‌های مادرم را می‌شنیدم، می‌خواستم هر طوری شده از عمه‌ام انتقام بگیرم. در نهایت فکری به ذهنم رسید و یک روز با خرید دوربین کوچکی، راهی خانه آنها شدم. وقتی برای لحظاتی در خانه تنها بودم، دوربین را در محلی مخفی نصب و آن را روشن کردم. از این طریق توانستم به تصاویری کاملا خصوصی از عمه‌ام دست پیدا کنم. پس از آن هم با انتشار تصاویر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد داشتم آبروی وی را نزد عروس و داماد و بقیه فامیل ببرم و تصور می‌کردم که هیچ‌کس پی به نقشه‌ام نخواهد برد تا اینکه دستگیر شدم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از شهروندان بی‌اطلاع از قانون مرتکب جرم می‌شوند، به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مطابق قانون جرایم رایانه‌ای انتشار هرگونه تصویر بدون اجازه صاحب آن و همچنین نشر اکاذیب، مشمول قوانین جرایم رایانه‌ای بوده و مرتکب آن علاوه بر پرداخت وجه‌، به مجازات حبس محکوم خواهد شد.