دولت یارانه بدهد، کرایه ها ثابت می ماند

پرویز سروری گفت: در حال شاهد هستیم که در برخی موضوعات از جمله نوسازی بافت فرسوده در تهران، تخفیف بلیت مترو، مالیات بر ارزش افزوده و ... دولت سهم خود به شهرداری تهران را پرداخت نمی کند.

وی افزود: در این شرایط بدون شک شهرداری تهران با مشکل مواجه شده و در این برهه زمانی چشم انداز خوبی بین روابط دولت، شهرداری و شورای شهر مشاهده نمی شود و روابط در حال تیره شدن است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش 2 هزار میلیارد تومان از درآمدهای پایدار شهرداری تهران اظهارکرد: با یک مصوبه در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده، 2 هزار میلیارد تومان از درآمدهای پایدار شهرداری تهران کاسته شد و این در شرایطی بود که شهرداری با مشکلات مالی زیادی مواجه است.

سروری در خصوص اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه افزایش کرایه ها تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که فرمانداری تهران به مصوبه افزایش کرایه ها در سال 96 اعتراض کرده است و موضوع به شورای حل اختلاف کشیده شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مرجع قانونی تشخیص دهد که نباید افزایش کرایه صورت گیرد قطعا شاهد این اتفاق نخواهیم بود اما باید به این موضوع نیز توجه شود که در این شرایط، بدون شک سطح خدمات ارائه شده در شهر نیز کاهش می یابد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " دولت باید در قالب یارانه، کمک هایی را به شهرداری تهران ارائه دهد" اذعان کرد: با وجود اعلام میزان افزایش تورم در سال 96، بدون شک باید کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی نیز تا حدودی افزایش داشته باشد اما اگر دولت خواهان افزایش نیافتن کرایه ها است، باید کمک هایی را در قالب یارانه به شهرداری ارائه دهد.

سروری تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر اصراری به افزایش کرایه ها ندارد اما این عدم اصرار مشروط به ارائه کمک های دولت به شهرداری است.

وی از فرسودگی بخشی از اتوبوس های موجود در سطح شهر تهران خبرداد و بیان کرد: بخشی از اتوبوس های موجود در شهر تهران فرسوده بوده و باید هر چه سریع تر بازسازی شوند و اگر فشارهای زیادی از سوی دولت به شهرداری وارد شود، مدیریت شهری قادر به این نوسازی نخواهد بود و مردم با مشکل مواجه خواهند شد.