رفتار غیرحقوقی برخی اعضای شورا آلوده به فریبکاری است

مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه لحن مصاحبه برخی از اعضای شورای شهر در این هفته‌های اخیر نسبت به شش ماه قبل و یک سال قبل تغییر کرده است، گفت: برخی از اعضا اکنون به نحوی سخن می‌گویند که گویی پرچم دار دنبال کردن مطالبات مردم هستند. این پرچم داری البته کار بدی نیست اما منوط به طی مراحل حقوقی آن است.

 

وی توضیح داد: اگر کسی در دفاع از مطالبات مردم در صحن، نظراتی ارائه نکرده و سکوت اختیار کرده است، همچنین تذکر خود را به صورت مکتوب نیز ارائه نداده و در ادامه مسیر پیگیری تذکرش، طرح سوال هم نکرده و هیچ گاه هم سراغ استیضاح برای بازستاندن حقی که به زعم او در حال پایمال شدن بوده، نرفته است، اکنون چطور در مصاحبه ها خود را پرچم دار دفاع از حقوق مردم معرفی می‌کند؟ این رفتار غیرحقوقی آلوده به فریبکاری و اغواگری است.


شاکری در ادامه تصریح کرد: یک عضو شورا می‌تواند در صحن درباره مشکلات اظهارنظر کند، تذکر دهد، از ابزار سوال استفاده کند و اگر از هیچ مسیری به نتیجه نرسید، حتی می‌تواند استیضاح را کلید بزند. از این رو به عنوان یک همکار توصیه می‌کنم در این فضای انتخاباتی، اخلاقیات را از دست ندهیم و از دایره انصاف و رفتار حقوقی که به عنوان عضو شورای شهر باید داشته باشیم، دور نشویم.


رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه، با اشاره به ظرفیت فوق العاده و شگفت انگیزی که در ایام اعتکاف در مساجد شکل گرفت، گفت: خوب است این ظرفیت را در مهندسی فرهنگی شهر و کشورمان احصا کنیم.


وی با بیان اینکه اعتکاف تصویری زیبا از حضور سه نسل را پیش روی ما قرار می‌دهد، گفت: در این ایام نسلی که انقلاب کردند همراه با فرزندان و نوادگانشان به شکل خودجوش و با پرداخت هزینه شخصی در مساجد اجتماع کردند و در مدت سه روز با تشکیل حلقه‌های تربیتی، اخلاقی و علمی توانستند بیشترین بهره‌ها را از ایام البیض ببرند.


شاکری تاکید کرد: حضور این سه نسل در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی مانا خواهد بود و ما باید سرمایه گذاری‌های فرهنگی را به نحوی هدایت کنیم که مردم پایه، خودخواسته و خودجوش باشد.


وی همچنین از تشکیل کمپین «یک کتاب، یک امت» توسط سازمان زیباسازی با هدف تبیین سبک زندگی قرآنی تشکر کرد و گفت: در این ایام که به استقبال مسابقات بین المللی قرآن کریم و ماه مبارک رمضان می رویم، خوب است با قراردادن هنر در خدمت مکتب، بتوانیم با هزینه اندک جامعه را به تفکر واداریم و آیات الهی که جنبه‌های انتزاعی و ذهنی دارد را به پیام‌های گرافیکی تبدیل کنیم و در معرض دید قرار دهیم.