رد صلاحیت های شورای شهر پیگیری می شود

اقبال شاکری درباره رد صلاحیت تعدادی از اعضای شورای فعلی شهر تهران اظهار داشت: درخواست ما این است که مُرّ قانون رعایت شود و براساس مستندات،  اسناد و مدارک برخورد شود.

وی افزود: از فرمانداری و نمایندگان مجلس درخواست داریم ارزیابی‌های لازم را مجددا انجام دهند که شائبه‌های سیاسی‌کاری از بین برود.

شاکری گفت: در حال حاضر مستنداتی که ارائه دادند کلان و کلی است و این موضوع هم شایسته تشکیلات هیات نظارت نیست و امیدواریم که قانون در این خصوص رعایت شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، افزود: درخواست ما از هیات نظارت این است که پس از بررسی‌های لازم در اسرع وقت نتایج را اعلام کند چرا که این هیات تا 16 اردیبهشت برای اعلام نتایج نهایی فرصت دارد. بنابراین افزایش زمان نیز خوب نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: مصوبه شورای شهر پس از مخالفت فرمانداری تهران در هیات حل اختلاف مطرح شده است ولی هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

شاکری درخواست کرد: هرچه سریعتر این مصوبه تعیین و تکلیف شود تا قانون‌شکنی رخ ندهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد: هیات حل اختلاف 12 روز مهلت دارد تا نتیجه نهایی را اعلام کند ولی تاکنون نه از فرمانداری و این هیات هیچ خبری در این خصوص نیامده است.