پلاسکو ، معدن آزاد شهر یک فاجعه دو برخورد!

گروه اجتماعی- معدن آزادشهر فرو ریخت خبری ساده اما به شدت تلخ، پس از این حادثه تحلیل های مختلفی راجع به مقصران این حادثه عنوان شد، اینکه چرا دولتی ها زودتر به این کارگران زحمت کش رسیدگی نکرده بودند و چرا روحانی خود شخصا به استان گلستان نرفت اما در این میان موضوع دیگری نیز وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

به گزارش افکارنیوز، صدا و سیما بر خلاف آنچه در تهران و در حادثه پلاسکو رخ داد در مقابل حادثه معدن آزادشهر عمل نکرد، از لحظه واقعه پلاسکو دوربین های رسانه ملی در محل حادثه حاضر شدند و چراغ دوربین های آنها تا اتمام کار خاموش نشد اما در مقابل و در برابر حادثه معدن آزادشهر خبری از پوشش زنده این حادثه نبود.

به راستی چرا صدا و سیما اینچنین برخوردی دو گانه با حوادث کشور دارد؟ آیا جان معدن کاران زحمتکش که در اعماق زمین مشغول خدمت به کشور هستند ارزش پوشش زنده خبری نداشت؟

مردم ایران داغدار و نگران هموطنان عزیز خود در این معدن هستند و به همین دلیل صدا و سیما می توانست دوربین های خود را به محل حادثه اعزام کند و لحظه به لحظه گزارش زنده این حادثه را بدهد اما چرا این اتفاق نیفتاده است؟

بر اساس نظر کارشناسان و حتی گفته کارگران معدن، دولت تدبیر و امید مقصر اصلی این حادثه است زیرا نه تنها توجهی به این کارگران نداشته بلکه سختی کار آنها را نیز درک نکرده است، و حالا نزدیک به انتخابات وقتی چنین حادثه ای رخ می دهد برای دولتی ها که در انتخابات حضور دارند موضوع سخت تر می شود، آیا رسانه ملی به دلیل فشار دولت از پوشش زنده حادثه معدن آزادشهر چشم پوشی کرده است؟

از سوی دیگر همین چندی پیش بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان انتقادات بسیاری به عملکرد صدا و سیما وارد کردند که چرا در زمانی که آقای روحانی نامزد انتخابات است اینچنین رسانه ملی سنگ تمام گذاشته و تمامی اخبار دلت را کامل پوشش خبری داده بود و آن را بی انصافی در حق دیگر نامزدها دانسته بودند.

مگر چه رابطه ای میان دولت و رسانه ملی برقرار است که باعث می شود اگر اتفاقی که به ضرر دولتی ها است در کشور رخ می دهد تا جایی که امکان پذیر است از رسانه ملی پخش نگردد.

همانقدر که حادثه پلاسکو دل و قلب هموطنان را آزرده کرد حوادثی مانند معدن آزادشهر و سیل در نقاط مختلف کشور نیز دل ایرانی ها را آزرده می کند به همین دلیل رسانه ملی باید بدون در نظر گرفتن مصلحت های سیاسی به وظیفه ذاتی خود عمل می کرد و مردم را د رجریان پوشش زنده اخبار حادثه معدن آزادشهر قرار می داد.