افزایش قابل توجه فضای سبز شهر تهران
 معصومه آباد رئیس کمیسیون ایمنی امداد شورای اسلامی شهر تهران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران با وجود آلودگی هوا تحسین‌برانگیز است، اظهار داشت: شهر تهران در یک شرایط اقلیمی خشک قرار دارد و افزایش سرانه فضای سبز با این شرایط کار دشواری است اما شهرداری تهران توانسته طی یک دهه گذشته میزان سرانه فضای سبز از 9 متر را به 16.7 متر افزایش دهد.
 
وی افزود: بدون شک تنها با یک برنامه‌ریزی صحیح و کار هنرمندانه می‌توان افزایش سرانه فضای سبز را به این میزان رساند.
 
رئیس کمیسیون ایمنی امداد شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده نمایشگاه گل و گیاه بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده دارد، تصریح کرد: این تعداد بازدید کننده برابر نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است و نشان از آن دارد که مردم علاوه بر فرهنگ، به موضوع محیط زیست و گل و گیاه نیز اهمیت می‌دهند.
 
آباد با بیان اینکه با افزایش و گسترش فضای سبز شهر تهران می‌توانیم خشونت‌های شهری را کاهش دهیم، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از پزشکان اعصاب و روان، بیمارانی که در فضای سبز و در محیط دارای گل و گیاه قرار می‌گیرند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی خود را درمان کنند.
 
وی با بیان اینکه یکی از بهترین دلایل محدودیت در صنعت گل و گیاه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی است، یادآور شد: اگر این ناهماهنگی از سوی برخی از مسئولان بر طرف شود، می‌توانیم صادرات گل و گیاه را توسعه و همانند دیگر کشورهای همسایه در صادرات سهم قابل توجهی داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون ایمنی امداد شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با افزایش این صنعت می‌توانیم اشتغال را در کشور توسعه دهیم، چرا که ایران هم اکنون هجدهمین کشور تولید کننده گل و گیاه در دنیا است و تنها برای افزایش صادرات به یک عزم و اراده ملی نیاز دارد.
 
آباد با بیان اینکه باید ظرفیت تولید گل و گیاه در کشور را افزایش دهیم، تاکید کرد: با افزایش تولید داخلی می‌توانیم از این صنعت حمایت کنیم و همچنین شاهد توسعه روزافزون اشتغال در کشور باشیم.
 
وی به توسعه و افزایش فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم چرا برخی از دوستان ما در شورای شهر موضوع افزایش سرانه فضای سبز در تهران را کتمان می‌کنند و چشمان خود را به روی این موضوع می‌بندند.
 
وی ادامه داد: امروز ما از زباله برق تولید می‌کنیم اما این دوستان این موضوع را کتمان می‌کنند و می‌گویند که از زباله برق تولید نمی ‌شود ، اگرچه همین دوستان و همکاران در این هفته حرف خود را پس گرفتند و گفتند که از زباله برق تولید می‌شود اما میزان آن بسیار کم است.
 
رئیس کمیسیون ایمنی امداد شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدین ترتیب باید از مدیریت شهردار تهران در توسعه فضای سبز و آشنا کردن مردم با این فرهنگ قدردانی کنیم، چرا که سرانه فضای سبز نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده و بر روی شادابی مردم بسیار تاثیرگذار بوده است.