طرح توزیع جمعیت عادلانه در شهر تهران تهیه می شود

رضا تقی پور در پایان سیصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز بررسی لایحه صدور مجوز مبادله نامه با آژانس همکاری های بین‌المللی ژاپن در زمینه اخذ کمک های فنی و مالی بلاعوض برای کنترل کیفیت هوای تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یک فوریت لایحه اشاره شده در جلسه قبلی به تصویب رسید و در جلسه امروز با موافقت تمامی اعضاء و کمیسیون ها این لایحه به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح لایحه ذکر شده بیان کرد: طبق این توافقنامه برای احداث آزمایشگاه کنترل کیفیت هوای تهران و همکاری آژانس بین‌المللی ژاپن و در سطح تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و فنی تأکید شد ضمن اینکه بر این اساس قرار شد که به مدت چهار سال کارشناسان مربوطه، علم لازم را در این بخش فرا بگیرند.

تقی پور ادامه داد: ارائه گزارش توسط ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به منظور بررسی موضوع راهکارهای چابک سازی و تسهیل در گردش امور شهروندان با توجه به افزایش کانون های جمعیتی محدوده جنوب تهران، دومین دستور جلسه امروز بود که در ادامه رئیس مربوطه گزارش کامل و جامعی را در خصوص آمار و ارقام جمعیتی شهر تهران ارائه کرد.

وی با بیان اینکه باید جمعیت شهر تهران به صورت عادلانه تقسیم بندی شود افزود: طبق جلسه امروز قرار شد همکاری نزدیکی بین استانداری تهران و مدیریت شهری درخصوص توزیع جمعیت عادلانه شهر تهران صورت بگیرد.

تقی پور خاطرنشان کرد: عدم توزیع عادلانه جمعیت در شهر تهران باعث به وجود آوردن مشکلاتی در بخش های مختلف شده است و به همین جهت نیاز است توجه ویژه ای به موضوع توزیع جمعیتی عادلانه در شهر تهران شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: سومین دستور جلسه امروز مربوط می شود به معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی، شهرداری و معماری و سه نفر متخصص به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، شهرسازی و عمران به منظور عضویت در کمیته موضوع مصوبه چگونگی طراحی و مدیریت بهره برداری از فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر تهران بود و باید دو نفر از اعضای شورا (حسین رضازاده و تندگویان) و سه کارشناس برای این موضوع با رأی اعضاء انتخاب شدند.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه احداث تراس سبز بر بام طبقات همکف در تمامی زیرپهنه های M&F که سطح اشغال طبقات همکف در آنها بیشتر از سایر طبقات است در دستور کار قرار گرفت و در  نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

تقی پور در پایان خاطرنشان کرد: بررسی اعتراض مالکین باغات، دستور پایانی جلسه شورای شهر تهران بود که در نهایت قرائت و به تصویب رسید.