شرکت ۱۰ هزار ایرانی حاضر در کربلا در انتخابات

مسعود حسینیان درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهر  کربلا و رأی‌گیری از زائران ایرانی حاضر در کربلا در روز 299 اردیبهشت اظهار کرد:‌ انتخابات ریاست جمهوری در کربلا هم همانند سایر نقاط جهان در تاریخ مقرر 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کربلای معلی حدود 700 خانواده ایرانی حضور دارند، توضیح داد: 700 خانواده ایرانی در شهر کربلا حضور دارند که البته بیشتر خانواده‌ها بانوان ایرانی هستند که با مردان عراقی ازدواج کرده‌اند و در این شهر ساکن هستند.

سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد:‌ همچنین در تاریخ رأی‌گیری حدود 6 هزار زائر ایرانی در چارچوب شرکت شمسا و کاروانهای حج و زیارت و همچنین به همین مقدار نیز زائر آزاد حضور دارند.

به گفته حسینیان، روز رأی‌گیری دست‌کم 12 تا 14 هزار ایرانی در کربلا حاضر هستند که تصور می‌شود با توجه به شرایط سنی و... حدود 10 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات در کربلای معلی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رأی‌گیری از واجدان شرایط اندیشیده شده است، توضیح داد: به همین منظور چهار شعبه اخذ رأی در کربلا در نظر گرفته شده که شعبه اصلی و نخست در کنسولگری و سه شعبه  در سه هتل در سه نقطه حضور زائران ایرانی مستقر خواهند شد.

سرکنسول ایران در کربلا اظهار کرد: بنده یکی از اعضای ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات خارج از کشور هستم که به همین منظور برای  برگزاری انتخابات جلساتی تشکیل و اماکن  صندوقها، روسا، معاونین، ناظران و منشی‌های صندوقها تعیین و احکام لازم صادر شده است.

حسینیان تصریح کرد:‌ به طور حتم در این برنامه‌ریزیها از همکاری ارگانهای جمهوری اسلامی ایران در کربلا همچون ستاد بازسازی عتبات عالیات، بعثه مقام معظم رهبری، شمسا، حج و زیارت و سایر نهادها نیز بهره گرفته شده است.

وی گفت: با مسئولان محلی کربلا هماهنگیهای لازم برای امنیت صندوقها صورت گرفته و با وصول امکانات لازم آمادگی کامل انشاءلله برای برگزاری این انتخابات وجود دارد.

سرکنسول ایران در کربلا اظهار کرد: اطلاع‌رسانی از طریق وسایل ارتباطی محلی صورت خواهد گرفت و به‌طریق مقتضی محل  و ساعات رأی‌گیری به اطلاع زائران خواهد رسید‌.

حسینیان تاکید کرد: تمامی مسئولان صندوقها با بی‌طرفی کامل و به عنوان امانتدار رأی مردم در این انتخابات همکاری می‌کنند و امیدواریم هرآنچه صلاح  دین و دنیای ملت مسلمان ایران است در نتیجه این انتخابات حاصل شود.