طلایی: مسئولان و مدیران نباید از مردم جدا شوند

مرتضی طلایی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مشکات که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده فرهنگ،هنر و معماری برگزار شد، اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای سوم مصوبه ای در خصوص برگزاری جشنواره شمسه با هدف توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در سال های اخیر توجه ویژه ای را به موضوعات فرهنگی و اجتماعی داشته است و اجرای جشنواره مشکات یکی از اقدامات قابل توجه است.

طلایی ادامه داد: ما راه طولانی را در پیش داریم و قطعا با همکاری و همراهی بانوان می توانیم به جامعه ی آرمانی دست پیدا کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری در این سال ها تلاش کرده تا شهرداری را از یک سازمان عمرانی به نهاد خدماتی و اجتماعی تبدیل کند که در این مسیر موفق عملکرده است.

وی افزود: در گذشته از شهرداری انتظار جمع آوری زباله در شهر تهران را داشتیم ولی امروزه انتظارات از شهرداری تغییر پیدا کرده است و این به دلیل عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی، اجتماعی بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با بسیج سرمایه ها، تامین منابع و الویت بندی می توان به جامعه آرمانی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما اینست  وقتی مدیران و مسئولان انتخاب می شوند از مردم جدا می شوند و این اولین چالش و مشکل است.

طلایی با بیان اینکه مسئولان و مدیران نباید از مردم جدا شوند، گفت: برخی از مسئولان اعلام می کنند به دلیل مشغله کاری نمی توانند در کنار مردم باشند که این حرف درستی نیست و در واقع مسئول و مدیر باید در کنار مردم و همراه آنها در جامعه زندگی کند تا بفهمد مشکل و رنج مردم چیست؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه امروزه بیکاری در جامعه بیداد می کند و این در حالی است که برخی از مسئولان فکر می کنند با عدد و رقم می توانند بیکاری را حل کنند در صورتی که این نگاه غلطی است.

وی ادامه داد:  در حالی ما با معضل بیکاری روبرو هستیم که کشور ما از نظر منابع کمبودی ندارد و مشکل در واقع عدم مدیریت در کشور است چرا که مسئولان با مردم فاصله گرفته اند و نقش مردم را فراموش کرده اند.

طلایی اظهار امیدورای کرد مسئولان شرایط مشارکت و نقش مردم را امور مختلف فراهم کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به برگزاری جشنواره مشکات در طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف جشنواره حضور و مشارکت مردم در امور شهری است که در این سال ها به هدف خود رسیده است.

وی اضافه کرد: شهردار تهران در طی سال های اخیر تلاش گسترده ای را برای مشارکت شهروندان در امور شهری کرده است و در این زمینه موفق بوده است.

طلایی افزود: اگر به دنبال حل مشکلات هستیم باید مسئولیت پذیر باشیم و این در حالی است که مسئولیت پذری اجتماعی هزینه دارد چرا که برخی تمایلی برای حل مشکلات مردم ندارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه ما در تمامی ابعاد اعم سیاسی،اقتصادی و سیاسی به توسعه برسد باید به دنبال توسعه اجتماعی باشیم و در این حوزه باید کارها به مردم واگذار شود.

وی ادامه داد: باید نقش افراد را در جامعه تبین کنیم و با این شرایط است که افراد احساس مسئولیت می کنند.

طلایی با انتقاد از افرادی که اذعان می کنند که توجه ای به توسعه اجتماعی ندارند، بیان کرد: توسعه اجتماعی همان چیزی است که مدیریت شهری به دنبال آن بوده و در راستای آن  جشنواره های مختلفی اعم از شمسه و مشکات برگزار کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از نماد های مسئولیت پذیری در عرصه سیاسی حضور حداکثری در انتخابات و تعیین افراد بر اساس توانمندی ها و شاخص ها است.