برخی از کاندیدهای شورا ها سوابق سنگین قضایی داشتند
غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران اظهار داشت: دادگستری به تمامی استعلامات در رابطه با کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا پاسخ داده است و تمام این پاسخ ها متناسب با سوابق قضایی موجود در مراجع قضایی بوده است.
 
وی افزود: برخی از کاندیداهای شرکت در انتخابات شورا ها فاقد پرونده قضایی و جمعی هم دارای سوابق قضایی با جرایم متفاوت بودند که برخی از این سوابق در مقام اظهار نظر موجب رد صلاحیت کاندیدا های شوراهای شهر و روستا نبود.
 
رئیس دادگستری استان تهران تاکید کرد: در بین افراد تایید شده در هئیت نظارت،افرادی تایید صلاحیت شده اند که دارای سوابق و محکو میت های سنگین امنیتی، حبس های طولانی مدت بودند و به تازگی از زندان آزاد شده اند و با وجود اینکه ما در دادگستری سوابق آنها را به هئیت ها نظارت اعلام کردیم اما باز هم شاهد تایید صلاحیت آن ها بودیم.
 
وی بیان داشت:اعضای هئیت نظارت در جلسات مشترکی که با مسئولان قضایی داشتند،از وجود این سوابق قضایی در مورد برخی از کاندیدا ها ی شورای های شهر و روستا اظهار بی اطلاعی کردند از این رو دادگستری برای بار دوم سوابق رابه هئیت های نظارت ارسال کرد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه در روز های گذشته برخی افراد اظهار نظر کردند که دادگستری نباید برای بار دوم سوابق افراد را به هئیت های نظارت ارسال می کرد،گفت: قانون در مرحله اول روند تایید صلاحیت است و ما هم در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل می کنیم.