احداث مهد قرآن و بوستان در محلات جمهوری و آگاهی

محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله جمهوری واقع در منطقه ۱۱ گفت: از مواردی که در این محله در دست بررسی است که می توان به نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، تعبیه مخازن جدید به منظور تفکیک زباله تر و خشک، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه وانت بارهای فروش میوه،  احداث بازار میوه و تره بار در محل پیشنهادی شورایاری واقع در خیابان جمهوری مابین خیابان گلشن و باستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد اشاره شده موارد دیگری از جمله اتخاذ تمهیدات لازم به منظور رسیدگی به فضای سبز بوستان اوستا و ترمیم زمین چمن مصنوعی واقع در بوستان مذکور، استقرار کانکس مخصوص تفکیک زباله و نصب مبلمان شهری از جمله نیمکت و ...  در معابر عریض محله در دست پیگیری است.

پیرهادی گفت: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله مواردی از جمله  دو طرفه کردن خیابان اوستا به سمت آزادی به منظور کاهش بار ترافیکی خیابان اسکندری و کلهر، جابه جایی و انتقال خط تاکسی ونک از مقابل ساختمان سرای محله و نصب سرعت کاه در خیابان باستان قبل از خیابان چنگیزی به منظور رفاه حال عابرین پیاده پیشنهاد شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  احداث مراکز فرهنگی و ورزشی در زمین های بلااستفاده،  احداث مهد قرآن در سطح محله، تجهیز ساختمان سرای محله به ملزوماتی اعم از سیستم های رایانه، سیستم اطفای حریق، اخذ مجوز به منظور احداث باشگاه ورزشی و مهد کودک در سرای محله و تغییر تعرفه های قبوض آب، گاز و تلفن سرای محله به تعرفه فرهنگی سایر مواردی که در محله جمهوری در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: از موارد دیگری که در محله در دست بررسی است می توان به  ساماندهی و تسطیح املاک رها شده و مخروبه در سطح محله اشاره کرد.

وی افزود: اهالی محله جمهوری درخواست  جمع آوری و پاکسازی بوستان اوستا از معتادین و مخلین امنیت عمومی شهروندان را مطرح کرده اند که این موضوع جهت اقدام به دستگاه مربوطه ارجاع شده است.

 پیرهادی در ادامه به شرایط محله آگاهی واقع در منطقه ۱۱ اشاره کرد و افزود: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، دفن مناسب پسماندهای بیمارستانی به ویژه زباله های بیمارستان پارسا،   جلوگیری از ورود آب فاضلاب بیمارستان پارسا به داخل کوچه میرکاظمیان و ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه واحدهای فروش موتورسیکلت در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: احداث بوستان و فضای سبز،  تجهیز معابر محله به مبلمان شهری، تأمین روشنایی معابر سطح محله، کانیو کردن نهرهای قدیمی در محله از جمله نهرهای واقع در کوچه های مظلومی و مولودی و احداث میدان میوه و تره بار سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری می  شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: جهت کاهش بار ترافیکی در سطح محله مواردی از جمله هماهنگی با پلیس راهور به منظور ساماندهی ترافیکی محله از جمله ممانعت از ورود موتور سواران به مسیر ویژه اتوبوس در دست پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت معابر سطح محله و تسریع در عملیات عمرانی احداث مترو از حیث مزاحمت هایی همچون دپوی نخاله های ساختمانی و گرد و غبار ایجاد شده سایر موضوعات در دست بررسی در حوزه عمران است.

وی در ادامه به سایر موضوعات در دست بررسی در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره،  احداث مجموعه های فرهنگی، رفاهی و تفریحی در سطح محله، احداث کتابخانه،  ارائه مساعدت به منظوری برگزاری دوره های آموزش اجتماعی، خانواده و ... در سرای محله در حوزه فرهنگی پیگیری می شود.

پیرهادی تصریح کرد: طبق پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاران مواردی از جمله تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و نظارت مستمر بر نحوه اجرای ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب در سطح محله و برخورد با تغییر کاربری های صورت گرفته از جمله تغییر کاربری پارکینگ به تجاری و انبار تجاری در کوچه های میخچی و عباسپور در دست اقدام است.

وی افزود: اهالی محله آگاهی درخواست  استقرار مأموران نیروی انتظامی به منظور ساماندهی معتادین و کارتن خواب ها در سطح محله را عنوان کرده اند که این موضوع جهت اقدام به ناجا ارجاع شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات ۲۲۷ محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و