وعده های بی‌سرانجام خانم ابتکار

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌ زیست بهمن ماه سال 93 و  در مراسم افتتاحیه نخستین نیروگاه تولید برق از زباله‌های شهری مجتمع دفع و پردازش آرادکوه تهران که به همت شهرداری تهران احداث شد ادعا کرد که «چنین نیروگاهی را در شهر ساری راه‌اندازیخواهد کرد.»

وی اظهار کرده بود: در شهرک صنعتی ساری نیز نیروگاه زباله‌سوز شهری راه‌اندازی می‌شود که ساخت این نیروگاه مشابه نیروگاه زباله‌سوز تهران که امروز راه‌اندازی شد، خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته بود: طبق هماهنگیهای انجام‌شده برای کمک به حفاظت محیط زیست برق تولیدی این نیروگاهها از سوی دولت با نرخی که مقرون به صرفه باشد خریداری خواهد شد.

اما امروز و پس از گذشت حدود سه سال از ادعای مطرح شده ابتکار هنوز هیچ نیروگاهی برای تولید برق از زباله در ساری راه‌اندازی نشده و مسئولان سازمان حفاظت محیط‌ زیست این مسئولیت را بر دوش دیگران می‌اندازند.

سعید متصدی؛ معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز درباره نیروگاه زباله‌سوز ساری اظهار کرد: ارزیابی این طرح را به استان واگذار کرده‌ایم و در واقع بحث استانی مطرح بوده و احداث آن از لحاظ سازمان محیط‌زیست مشکلی ندارد اما خود سیستم هنوز آن را اره‌اندازی نکرده است.

وی تاکید کرد: عقب افتادگی احداث این نیروگاه مربوط به شهرداری همان منطقه و بخشهای مسئول است و آنها باید در این باره اهتمام کنند.

مجتمع زباله‌سوز آراد کوه شهرداری تهران به همت شهرداری و بعد از گذشت سه سال در بهمن ماه 93 به بهره‌برداری رسید و این در حالی است سازمان محیط زیست با وجود ادعای مطرح شده مبنی بر ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری هنوز هیچ کار خاصی انجام نداده است.

پیش از این خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان:«بی‌اطلاعی جهانگیری از پروژه بزرگ محیط زیستی که با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد!» به بررسی ابعاد مختلف تولید برق از زباله توسط شهرداری تهران  پرداخته بود.