کلیه هایتان را تقویت کنید!

علل بسیاری در احتباس آب در بدن (تجمع بیش از حد مایعات در سیستم گردش خون و بافت‌های بدن) وجود دارد مانند سندروم قبل از قاعدگی، استرس، مصرف زیاد سدیم و ..

نکته حائز اهمیت برایمان تکرار و تداوم این علائم است که می‌تواند ناشی از مشکلات جدی گوارشی و کلیوی باشد حال در گزارش گیاهانی که می‌تواند بطور بالقوه و طبیعی از این دسته مشکلات جلوگیری کند و علاوه بر آن کلیه‌هایتان را تقویت نیز می‌کند معرفی کرده‌ایم.


گلپر: این گیاه مفید علاوه بر کاهش نفخ برای کاهش ناراحتی‌های هورمونی نیز بسیار سودمند است. این گیاه باعث تسکین نفخ و افزایش ادرار شده بخصوص در زنانی که در دوره عادت ماهیانه دچار این عارضه‌ها می‌شوند. بطرز شگفت انگیزی این گیاه برای عملکرد صحیح کلیه در مردان مفید است، همچنین باعث ترشح هورمون بیشتر در آقایان شده و سلامت جنسی آنان را بهبود می‌بخشد. زنان باردار و شیر دهنده با مشورت پزشک مصرف کنند.


زالزالک:  این گیاه فوق العاده برای کاهش احتباس آب اضافی و حمایت از عملکرد کلیه‌ها بهترین انتخاب است. برای هزاران سال، مردم نپال و تبت از زالزالک به عنوان یک گیاه مهم و مفید در بهبود عملکرد کلیه ها و بینایی استفاده می‌کنند. همچنین برای داشتن یک خواب آرام می‌توانید آن را در چایتان ریخته و میل کنید، افرادی که قند خون پایینی دارند از مقدار کم این گیاه استفاده نمایند.


جینسنگ: انرژی زا، ارزش غذایی بالا، محافظ کلیه‌ها و حفظ شرایط سالم بدن همگی در این گیاه خلاصه می‌شود. به گفته سازمان بهداشت جهانی جینسنگ سرشار از مزایای بالقوه برای سلامت بدن بدون حتی یک عارضه جانبی است. این ریشه خارق العاده به تنظیم جریان خون، کنترل سطح قندخون، تمرکز اعصاب، افزایش حافظه و از همه مهم تر بهبود در سیستم گوارش و کلیه‌ها کمک شایانی می‌کند. توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از این گیاه استفاده کنند.


قاصدک: برای کسانی که به دنبال گیاهی موثر برای کاهش احتباس آب اضافی بدنشان هستند و علاوه بر آن می‌خواهند گیاه مورد نظر دارای مواد معدنی فراوان باشد گیاه قاصدک یکی از کارامدترین گیاهان در این زمینه است. قاصدک یک گیاه موثر برای عملکرد صحیح سیستم گوارش و کلیه ها است. مطالعات نشان داده است افرادی که هنگام بیدار شدن دچار پف می‌شوند این گیاه سریع پف آنان را کاهش می‌دهد علاوه بر آن برای کاهش قند خون بالا بسیار مفید است.