خواص بی نظیر سوپ شیر+ طرز تهیه

سوپ جو با شیر یکی از پرطرفدار ترین پیش غذاها در بین خانواده های ایرانی محسوب میشود، مخصوصا با شروع ماه رمضان خیلی از افراد دوست دارند که سر سفره های افطارشان سوپ یا آش داشته باشند.

 
حتی گاهی اوقات  برای شما هم پیش آمده که مهمان عزیزی دارید و دوست دارید برایش سنگ تمام بگذارید. غذایتان هر چه باشد، باز هم  نیاز به پیش‌غذای خوشمزه دارید که اشتهای وی را باز کند، پس این مواد را در آشپزخانه جور کنید.
 
مواد لازم:
جو پوست کنده ------- ۱ پیمانه
گردن و بال مرغ ------ ۴ تا ۵ عدد
هویج نگیین خرد شده ------ ۱ پیمانه
ساقه کرفس خرد شده ------ ۱ پیمانه
قارچ خرد شده ----- نصف پیمانه
جعفری ------ ۴ قاشق سوپ خوری
پیاز متوسط ------ ۱ عدد
شیر------ ۱.۵ لیوان
نمک، زرد چوبه و فلفل ----- به مقدار لازم
لیمو ترش تازه ------ ۲ تا ۳ عدد
سیر خرد شده ------ ۳ تا ۴ حبه
 
برای تهیه این پیش غذای لذیذ کافی است مراحل زیر را به ترتیب رعایت کنید.
 
طرز تهیه:
 
پیاز را ریز خرد کنید و در قابلمه ای بریزید، سپس گردن و بال مرغ را با یک لیتر آب همراه نمک، زردچوبه و فلفل روی پیاز خرد شده بریزید و اجازه دهید تا به میزان کافی بپزد.
 
 
 
پس از ۱۵ دقیقه جو پوست کنده را که یک ساعت از قبل خیس کرده اید، داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا جو و مرغ به خوبی بپزند.
سپس سیر، هویج، کرفس و قارچ را نیز به آن مواد اضافه کنید بعد از این مراحل سبزیجات معطر و جعفری خر دشده را نیز پس از پختن هویج و کرفس به ان اضافه کنید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید سبزی هم بپزد.
 
 
 
شیر را در ظرفی جداگانه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و در آخر به سوپ اضافه کنید.
 
یادتان باشد اضافه کردن شیر سرد یا جوشیدن سوپ با شیر سبب بریدن شیر می شود بعد از این مراحل بهتر است چند قطره لیمو به آن اضافه کنید تا سوپ خوش طعم و خوش عطر شود.
 
 
 
خواص سوپ شیر
از فواید سوپ شیر می توان به مقادیر بالای کلسیم برای استخوان سازی، خاصیت نرم کنندگی، کاهش سرطان روده به دلیل مقادیر بالای فیبر، کاهش کلسترول بدن، جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی و جلوگیری از ابتلا به دیابت اشاره کرد.